اخبارتبصره و مرور بر مطبوعات

مروری به نشرات برخی از روزنامۀ های غیر دولتی در کابل

کابل،1 جوزا، باختر

شماری از روزنامۀ های دولتی که نشرات دارند در نشرات خود به بحث روی مسایل مختلف سیاسی ونظامی در کشور پرداخته اند و نیز اخبار و گزارشهای را درباره رویداد های جاری کشور و منطقۀ نشرکرده اند.

گزارشگر آژانس باختر با مرور نشرات این روزنامۀ ها گزارش را آماده کرده است .

روزنامۀ اطلاعات روز زیر عنوان”وزارت امربه معروف طالبان: کرزی برای زنان آزادی می خواست ولی زنش در رسانه دیده نشد” نوشته کرده است.

وزارت امربه معروف ونهی از منکر طالبان در واکنش به اظهارات اخیر حامدکرزی، رئیس جمهور پیشین گفته است که کرزی در20 سال گذشته به خاطر خوشحالی خارجی ها هر نوع آزادی را برای زنان می خواست اما همسر خودش از چنین آزادی هایی برخوردار نبود.

کرزی به تازگی در واکنش به قیودات طالبان درباره حجاب زنان گفته است که پوشش صورت، حجاب نیست بلکه سنت برخی از کشورهای دیگراست .

روزنامۀ 8 صبح تحت عنوان”امربه معروف طالبان به آموزگاران زن درغزنی : با یونیفورم سیاه وارد مکتب شوید.

منابع در شهر غزنی تایید کرده اند که ریاست معارف طالبان دراین ولایت مکتوب ارسالی ادارۀ امر به معروف ونهی از منکر این ولایت را به تمامی مکتب های دخترانه فرستاده است که درآن از آموزگاران زن خواسته شده است .

تا با پوشش کاملاً سیاه وارد مکتب شوند. به گفته منبع ، دراین مکتوب آمده است که هر گاه آموزگاران ازاین امر سرپیچی کنند، مورد پی گرد قرار گرفته و از وظیفه سبک دوش خواهند شد.

ختم/ شوخک ……ک…..م

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا