اخبارTOPتبصره و مرور بر مطبوعات

مروری به نشرات سایت‌های خبری داخلی و خارجی

 

کابل، ۵ قوس، باختر

شماری از سایت‌های خبری داخلی و خارجی در نشرات امروزشان در کنار تحولات جهان و منطقه به تحولات در افغانستان نیز پرداخته‌اند.

گزار‌شگر آژانس باختر، با مرور نشرات این سایت‌ها این گزارش را آماده کرده است.

سایت خبری اسپوتنیک زیر عنوان «انتقال بیش از ۸۵ هزار تُن بار از طریق خط آهن افغانستان در یک هفته گذشته» نوشته کرده است:

اداره خط آهن افغانستان اعلام کرده است که در جریان یک هفته نزدیک به ۸۶ متریک تُن انتقالات از طریق این خط آهن افغانستان صورت گرفته است.

این اداره با نشر پیامی در صفحه ایکس گفته است: این انتقالات از تاریخ ۲۶ عقرب تا دو قوس انجام شده است.

به گفته این اداره ۵۷ هزار و ۸۲۴ تُن انتقالات از بندر حیرتان، ۲۲ هزار و ۱۳۹ تُن انتقالات از بندر تورغندی و پنج‌هزار و ۸۳۸ تُن از بندر آقینه صورت گرفته است.

از سوی هم این اداره پیش از این گفته بود که در یک سال گذشته ۳ میلیون و ۴۵۶ هزار و ۸۴۲ متریک تُن انتقالات از طریق خطوط آهن کشور انجام شده است.

سایت خبری اطلاعات روز تحت عنوان «رییس‌جمهور ازبکستان خواستار مشارکت امارت اسلامی در نشست‌های بین‌المللی شد» نگاشته است:شوکت میر ضیایف، رییس‌جمهور ازبکستان خواستار مشارکت امارت اسلامی در نشست‌های بین‌المللی شده و گفته است که بدون حضور امارت اسلامی در این نشست‌ها، نمی‌توان به «نتایج مثبت» رسید.

سایت خبری طلوع نیوز زیر عنوان «ایجاد یک کمیته برای انتقال سرمایه افغان‌ها از پاکستان به کشور» نگاشته است:امارت اسلامی از ایجاد کمیته‌ی برای انتقال سرمایه افغانان از پاکستان به کشور خبر می‌دهد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی به طلوع نیوز می‌گوید که این کمیته تسهیلات لازم را برای انتقال دارایی‌های افغان‌ها و نیز زمینه کار را به مهاجران که دوباره برگشت می‌کنند، فراهم می‌سازد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا