جهان

مرکل خواهان تداوم توافقنامه مهاجرت اتحادیه اروپا با ترکیه است

برلین/دویچه وله/۶حمل/باختر
با وجود نقض حقوق بشر در ترکیه، انگلا مرکل صدراعظم آلمان از توافقنامه مهاجرت اتحادیه اروپا با ترکیه حمایت کرد و خواهان ادامه آن است. این قرارداد پنج سال پیش با ترکیه به امضاء رسیده بود.
انگلا مرکل، صدراعظم آلمان با وجود اشکال مختلف نقض حقوق بشر در ترکیه، از قرارداد مهاجرت اتحادیه اروپا با این کشور پشتیبانی نمود. او روز پنجشنبه در اعلامیه حکومت آلمان در قبال اجلاس سران اتحادیه اروپا در پارلمان فدرال آلمان بر تداوم‌ این پیمان تأکید کرد و گفت: «ما علایق مشترک داریم».
مرکل افزود که چالش مهاجرت از جمله مسایلی است که «ما مشترکاً با ترکیه می توانیم آن را حل کنیم.» مرکل در ادامه گفت که توافقنامه مهاجرت اتحادیه اروپا و ترکیه مبنایی برای حل مسایل مشترک است که باید بیشتر انکشاف داده شود.
قرارداد مهاجرت اتحادیه اروپا و ترکیه درست پنج سال قبل در اوج بحران مهاجرت به امضاء رسید. در این قرارداد آمده است که پناهجویانی که غیرقانونی از ترکیه به یونان می آیند و قبول نمی شوند، دوباره پس به ترکیه فرستاده می شوند. در برابر اتحادیه اروپا به ترکیه وعده داده است که آن کشور را با حمایت مالی در برابر معضل پناهجویان سوریه و غلبه بر این مشکل کمک می کند.
این قرارداد به دلیل سیاست های داخلی ترکیه و نقض حقوق بشر در این کشور همواره مورد انتقاد مدافعان حقوق بشر قرار گرفته است. علاوه بر این، کارشناسان امور مهاجرت همین پیمان را یکی از عوامل وضعیت وخیم و بدون چشم انداز مهاجران در جزایر یونان می خوانند.
فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا