سیاستاخبارامنیتTOP

مسئولین زون شرق ! برای تحقق فرمان امیر المومنین برای قطع کشت و قاچاق مواد مخدر کار میکنیم

کابل ۱۵ سرطان باختر
مسئولین زون شرق میگویند که تحقق فرمان امیرالمومنین مبنی بر منع کشت خشخاش یکی از اولویت های کاری ما است.
درفرمان امیر المومنین که چندی پیش صادر شد آمده است « استعمال و انتقال، خرید و فروش، تجارت، واردات و صادرات و کارخانه‌های تولید هر گونه مواد نشه‌آور مثلا شراب، هیروئین، شیشه، تابلیت های نشه آور، چرس (وغیره، به گونه جدی ممنوع است».
ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی افغانستان نیز بر تطبیق بهتر این فرمان تاکید دارد و گفته است دلیل روآوردن کشاورزان ما به کشت خشخاش وتولید مواد مخدر ضعف اقتصادی است، باید به آنها کمک کنیم تا محصولاتی را جایگزین کشت خشخاش کنند. در این‌باره با نمایندگان جامعه جهانی نیزصحبت شده است.
زین العابدین عابد والی لغمان درمصاحبه یی به خبرنگاراعزامی آژانس اطلاعاتی باخترگفته است : برای تطبیق فرمان امیر المومنین حفظه الله مبنی بر منع کشت خشخاس و جلوانتقال مواد مخدر ونشه آور تلاش های جدی ادامه دارند و در حال حاضر در این ولایت مزارع خشخاش وجود ندارد.
مولوی محب الله حماس معاون والی پکتیکا نیزبرتحقق این فرمان تاکید دارد می گوید اصلاْ کشت خشحاش دراین ولایت وجود ندارد و از ورود هرنوع مواد مخدر نیز جلوگیری شده است.
درهمین حال قومندان امنیه نورستان نیز تاکید دارد که از انتقال مواد مخدر ونشه آور دراین ولایت به گونۀ جدی جلوگیری شده و برای تطبیق فرمان امیرالمومنین حفظه الله افغانستان صد فیصد آمادگی داریم .
مولوی محمد طاهر مبارز معاون قومندانی امنیه ننگرهارنیز به این باور است که تطبیق فرمان امیرالمومنین حفظه الله مبنی برمنع کشت خشخاش دراولویت کاری ما قرار دارد و برای مبارزه با این پدیدۀ شوم تلاش مسئولین این ولایت ادامه دارد وی از امارت اسلامی می خواهد تا بدیل آن را برای دهاقین مهیا کند .
معاون قومندانی امنیه ولایت کنر نیزبرای جلوگیری از کشت خشخاش و قاچاق مواد مخدر دراین ولایت تاکید دارد.
بربنیاد گزارش های منتشر شده ، آخرین ارقام وزارت صحت عامه کشور شمار معتادان در این کشور به ۲.۵ میلیون نفر می‌رسد که نزدیک به ۸۵۰ هزار آن زنان هستند. جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا