اخبارورزش

مسابقات بزکشی در بلخ آغاز شد

مزار شریف/ 13قوس/ باختر 

بزکشی که یک ورزش ملی و عنعنوی در حوزۀ شمال کشور است و قدمت تاریخی دارد، همه ساله در آخر فصل خزان با حضور ده ها اسپ بزکش وچاپ انداز درشمال افغانستان آغازمی شود و تا آخر زمستان ادامه می یاید.

به گزارش آژانس باختر،مولوی ذبیح الله نورانی رییس اطلاعات و فرهنگ بلخ با استقبال از راه اندازی ورزش تاریخی بزکشی گفت: امارت اسلامی به خاطر رشد مسابقه های ملی و عنعنوی که منافات با مسایل شرعی نداشته باشد ،حمایت کرده و برای ترویج آن همکاری می کند وزمینه مسابقات را فراهم می کند .

رییس اطلاعات و فرهنگ بلخ افزود: سوارکاران و چاپ اندازان نیز باید اخلاق ورزشی را که عیاری وجوان مردی است مراعات کرده از هر گونه حرکتی که مایه اختلاف ونزاع بین ورزشکاران بزکشی شود دوری جویند.

 میروس هوتک حکم میدان بزکشی در بلخ،  با استقبال از حمایت های همه جانبه مسوولان امارت اسلامی گفت: همه ساله مسابقه ورزش بزکشی در پانزدهم عقرب درفصل خزان برگزار می شود ولی امسال به خاطر مشکلات فنی در اوایل قوس با حضورداشت مسوولان امارت اسلامی و کمیته ملی المپیک و روسای کمیته بزکشی بلخ آغاز شد که در روز نخست مورد استقبال مردم قرارگرفت.

قابل یادآوری است که این ورزش عنعنوی روز جمعه هر هفته با حضور ده ها چاپ انداز  و دادن یک گوساله توسط سران تیم های بزکشی و با حضور صدها علاقمند در میدان ورزشی حاجی مقیم بای شهر مزارشریف برگزار میشود. خالقیار.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا