اخبارفرهنگجامعه

مسوولان امارت اسلامی از کار و حرفۀ زنان درجوزجان حمایت می کنند

 شبرغان / 22جدی/ باختر

شماری از زنان یک کار گاه آموزشی درجوزجان می گویند که مسوولان امارت اسلامی از کار و حرفۀ آنان حمایت می کنند.

حوریه احمدی، مسوول کار گاه آموزشی زنان کار آفرین درجوزجان به خبرنگارآژانس باختر گفت: با ایجاد این گار گاه آموزشی توانسته است برای هفت زن در ولایت جوزجان زمینۀ کار را فراهم کند.

وی افزود : در این کارگاه هفت زن مصرف کاراند و روزانه بیش از پانزده بیک و لباس محلی را آماده می کنند و به بازار به شکل عمده و پرچون عرضه می کنیم که مصارف روزمره و خرج تحصیل خود را از این پیشه به دست می آوریم.

به گفته وی ، بیک ها و لباس های تولید شده در این کار گاه نه تنها به مرکز و ولسوالی های ولایت جوزجان بلکه به ولایت های فاریاب و سرپل و شهرمزار شریف نیز عرضه می شود که با این کار ماهانه بیشتر ازشصت هزار افغانی عاید به دست می آید.

وی تصریح کرد که منسوبان امارت اسلامی درشهرشبرغان نه تنها در کار آنان ممانعت نمی کند بلکه آنان را تشویق و حمایت می کند. رحیمه بهرامی، یکتن از خیاطان این کارگاه با ابراز رضایت از کار و حرفۀ خود می گوید: اگر بخواهیم فضای کار در هر شرایط برای ما مساعد است .

داکتر هلال بلخی رییس اطلاعات وفرهنگ جوزجان گفت : از آغاز حکومت امارت اسلامی تا کنون هیچ ممانعتی برای کار و تحصیل دختران در جوزجان در صورت رعایت حجاب اسلامی نبوده و نیست، بلکه مسوولان امارت اسلامی آنان را حمایت و تشویق می کنند تا بتوانند مصارف خود را از آدرس پیشه و حرفه خود دریابند و خود کفا شوند.

محفوظ حمیدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا