اخبارصحت

مسوولان صحت عامۀ فاریاب: عرضۀ خدمات صحی درفاریاب بدون تاخیرجریان دارد

میمنه/ 28 حمل/ باختر

مسوولان ریاست صحت عامۀ فاریاب می گویند که بعداز پیروزی امارت اسلامی افغانستان در بخش عرضۀ خدمات صحی همیشه سعی وتلاش کرده اند که بدون تاخیر خدمات صحی را با همکاری موسسات امداد رسان به مریضان آن ولایت ارائه کنند و در خدمت مردم نیازمند خویش قرار داشته باشند.

داکترعجب خان حمیدی رییس صحت عامۀ فاریاب به خبرنگارآژانس باخترگفت که بعد از پیروزی امارت اسلامی، دروازه های کلینیک های صحی به روی هموطنان باز است و عرضۀ خدمات صحی بدون کدام سکتگی ادامه دارد.

وی گفت که در حکومت قبلی زمینۀ نظارت از مراکز صحی در سطح ولایت به سبب نا امنی ها مساعد نبود ولی با پیروزی امارت اسلامی و تامین امنیت سراسری، تیم های نظارتی ریاست صحت عامه از مراکز صحی مرکزو ولسوالی های فاریاب نظارت به عمل آورده اند و مشکلات موجود در مراکز صحی نیزرفع شده است.

وی افزود که در فاریاب ۱۳۸ مرکز صحی شامل: شفاخانه ولایتی ، شفاخانه های ولسوالی ها ، مرکز صحی جامع تقویتی ، مرکز صحی جامع، مرکز صحی اساسی ، مرکزصحی فرعی ، آشیانۀ صحی ، تیم های صحی سیار ، کلینیک صحی کوچی ها ، مرکز فزیوتراپی و شفاخانۀ تداوی معتادان و 583 پوستۀ صحی مصروف عرضۀ خدمات صحی است.

به گفتۀ منبع،  ریاست صحت عامۀ فاریاب به خاطر بهبود در عرضۀ خدمات صحی در سال ۱۴۰۱ برنامۀ تدابیری را روی دست دارد که با موجودیت امکانات و همکاری موسساتی که در این عرصه در فاریاب فعالیت دارند، قریه هایی که از عرضۀخدمات صحی به دور مانده اند، تحت پوشش عرضه خدمات صحی قرار بدهند.

محفوظ حمیدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا