اخباراقتصاد

مسوولان هرات برشنا: پرچاوی های برق به دلیل مصرف بالا وبی رویۀ مردم است

هرات/۲ قوس/ باختر

پرچاوی‌های برق هرات به سبب مصرف بالا و بی‌ رویه مشترکین تطبیق می‌شود.

هرات که همه‌ساله در فصل سرما و گرما با چالش پرچوی و نوسانات برق مواجه است، امسال نیز این مشکل هنوز پابرجاست و هیچ تغییری در بهبود وضعیت به میان نیامده است.

طی هفته‌های اخیر که دمای هوا رو به سردی گذاشته است، برق هرات هم همراه با آن افت زیادی کرده است.

همزمان با آن، شکایت‌ها اما از سوی باشندگان و مشترکین برق بالا گرفته است و نازضایتی‌های زیادی از بی‌برقی و پرچاوی نامنظم به گوش می‌رسد.

مسوولان در اداره برق هرات اما می‌گویند که مصرف بسیار بالای برق از سوی مشترکان از یک سو و کم‌بود انرژی برق از سوی دیگر سبب شده است که آنان برای بهره‌مند ساختن همه از انرژی برق پرچوی‌های لازم را تطبیق کنند.

تمیم صافی رییس هرات برشنا می‌گوید آنان اما برنامه‌های عملی و بزرگی را جهت رفع این چالش‌ها آغاز کرده اند که آغاز کار ایجاد سب‌استیشن برق در ساحه پل هاشمی، فعال ساختن ترانس‌فارمر تقویتی و علاوه کردن لین دبل سرکت برای برداشتن اضافه‌باری‌ها از داخل شهر از این جمله اند.

صافی می‌گوید لین برق ترکمنستان به سبب ۱۱۰ کیلوولت بودن ظرفیت جذب بیشتر را نداشته و باید لین ۲۲۰ کیلوولت از ترکمنستان کشیده شود تا ظرفیت جذب بیشتر انرژی را داشته باشد.

به گفته صافی رفع بنیادی این چالش نیازمند افزایش انرژی برق بوده که هرات به ۲۵۰ مگاوات انرژی برق ضرورت دارد و در حال حاضر ۱۰۰ میگاوات کم‌بود وجود دارد.

وی تاکید دارد که برنامه‌ها و پلان‌های اساسی از سوی اداره برق، طرح‌ریزی شده و عملی‌سازی آن نیز آغاز خواهد شد.ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا