اخباراقتصادجامعه

مسوولان : 22 نهاد در بخش زراعت درهرات کار می کنند

هرات، 19 ثور، باختر
مسوولان می گویند که بیست ودو نهاد دربخش زراعت درهرات فعالیت دارند.
این نهاد ها درهماهنگی با ریاست زراعت، درراستای رونق کشت وکار وافزایش فراورده های زراعتی تلاش می کنند.
احمد عرفان آمر احصائیه و ارقام ریاست زراعت آبیاری و مالداری هرات در گفتگو با آژانس باختر گفت که این ریاست در حال حاضر به 19 ولسوالی هرات فعالیت داشته و تلاش دارد تا خدمات موثر را به مردم برساند.
عرفان می گوید که در حال حاضر 22 موسسه خارجی در بخش زراعت در هرات کار می کنند و نسبت به گذشته فعالیت موسسات افزایش یافته است.
آمر احصائیه و ارقام اداره زراعت می گوید که اکنون امنیت سرتاسری در کشور سبب شده تا موسسات بدون نگرانی در دورترین ولسوالی های هرات فعالیت خود را انجام دهند.
عرفان می گوید که این موسسات در بخش های کاشت، داشت و برداشت میوه جات و غله جات به مردم آگاهی داده و در هماهنگی با اداره زراعت در تمامی ولسوالی ها دور و نزدیک هرات فعال هستند و اداره زراعت در قسمت رشد و انکشاف فعالیت های دهاقین توازن را مد نظر دارد.
موصوف کار و فعالیت موسسات را برای مردم از نگاه اقتصادی موثر خوانده و می گوید فعالیت موسسات در کنار این اداره برای مردم تاثیر خوبی گذاشته است.
از سوی هم مولوی پیرمحمد حلیمی رئیس زراعت آبیاری و مالداری هرات می گوید که موسسات همکار دیگر نیز آماده همکاری با این ریاست شده اند.
حلیمی در ارتباط به افزایش یا کاهش حاصلات امسال در هرات به خبرنگار آژانس اطلاعاتی باختر می گوید که امسال نسبت به سال گذشته میوه جات افزایش داشته و در باغهای هرات امسال حدوداً 60 درصد حاصلات افزایش خواهد داشت.
رئیس اداره زراعت آبیاری و مالداری هرات در پیام خود برای دهاقین بیان داشت که این اداره تمامی توان خود را جهت همکاری با دهاقین به خرج داده تا در پهلوی مفاد شخصی مفاد ملی نیز برای دهاقین برسد.
مولوی حلیمی از تمامی کشاورزان خواستار این شد تا به سوی کشت های حلال روی آورده و دست از کشت های ممنوعه بردارند.ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا