اخبارفرهنگ

مشاعره بهاری زیرعنوان اتحاد اقوام درکاپیسا برگزارشد

محمود راقی/ 15حمل / باختر
آمریت فرهنگ وگردشگری ریاست اطلاعات وفرهنگ کاپیسا با همکاری یک نهاد فرهنگی و اجتماعی مشاعره بهاری اسلامی را زیر عنوان اتحاد اسلامی اقوام درولسوالی تگاب کاپیسا برگزار کرد.
به گزارش خبرنگار محلی آژانس باختر؛ در محفلی که به این مناسبت برگزارشد، مولوی کریم الله وثیق رییس اطلاعات و فرهنگ کاپیسا درمورد فرهنگ و ارزش آن در زمان پیامبر اسلام تماس گرفت وافزود که پس از ظهور اسلام در زمان پیامبرگرامی(ص)، اصحاب کرام نیز شعر می سرودند و آنرا بخوانش می‌گرفتند پس برماست تا این روند را بیشتر از پیش رونق بخشیم.
وی افزود: ادارۀ اطلاعات و فرهنگ مصمم است که محافل بیشتر فرهنگی و مشاعره ها را درسطح مرکز و دیگر ولسوالی ها برگزار شود.
محمد اکرم خاموش رییس انجمن شعرا و نویسندگان از برگزاری مشاعره بهاری ازسوی ادارۀ اطلاعات و فرهنگ ابراز خرسندی کرد و گفت: خوشحالم که امروز در ولسوالی تگاب شاهد برگزاری مشاعره بهاری هستم، بدون شک که اینگونه برنامه ها در همبستگی و اتحاد فرهنگیان میان اقوام موثریت دارد.
خاموش از برگزاری میله عنعنوی گل زرد در آینده نزدیک یاد آوری کردو افزود: امیدوارم برنامه ادبی گل زرد که همه سال در ماه ثور با شگفتن گل های زرد در منطقه موسوم به ملاخلیل حصه دوم کوهستان به همکاری اداره اطلاعات و فرهنگ وانجمن شعرا و نویسندگان برگزار می شود امسال نیز با اشتراک گسترده فرهنگیان افغانستان و ولسوالی های کاپیسا برگزار شود. محفوظ حمیدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا