سیاستاخبارگزارش ها

مشاورامنیت ملی: طالبان افراد ملکی را سپر انسانی کرده اند

کابل/  ۱۳ حوت/  باختر

در حالی که مسئله تلفات ملکی در جنگ افغانستان  همیشه بحث برانگیز بوده است، مشاور امنیت ملی، طالبان را متهم کرده است که از افراد ملکی به عنوان سپر انسانی استفاده کرده اند.

به گزارش آژانس باختر؛ داکترحمدالله محب امروز در سومین روز تجلیل از “روز حمایت ملی از نیرو های امنیتی و دفاعی” در یک گردهمایی در میان نظامیان  افغان در کابل گفت: قوای هوایی کشور تقریباً دو هزار عملیات را انجام نداده اند که امکان تلفات افراد ملکی در آن وجود داشت.”

محب اظهارداشت: طالبان به کشتار غیرنظامیان ادامه می دهند و به هیچ اصولی پابند نیستند و تمام جاها را به خط اول جنگ تبدیل کرده‌ اند.

او اضافه داشت، طالبان شهروندان افغانستان را در مساجد، خانه‌ها و جاده‌ها مورد هدف قرار می‌دهند و تمامی بخش‌های کشور را به خط اول جنگ مبدل کرده اند، این گروه به هیچ اصلی وفادار نیستند و هر کی رابا دید دشمن می کشند.

 محب افزود: گروه طالبان در میدان جنگ بیشتر از غیر نظامیان به عنوان سپر استفاده می‌کنند که این کار باعث خودداری دو هزار عملیات نیروی هوایی در سال گذشته شده‌است.

به گفته او،‌ استفاده از غیر نظامیان به عنوان سپر باعث شده که نیروهای امنیتی با دشواری روبه‌رو شوند؛ زیرا این نیروها باید از یک‌سو با طالبان بجنگند و از سوی دیگر از افراد ملکی محافظت کنند.

او بار دیگر جنگ جاری در کشور را نامشروع خواند و گفت: «بارها گفته شده که این جنگ هیچ مشروعیت ندارد. به غیر از یک کشور که علمای آن این جنگ را مشروعیت داده‌اند، دیگر تمام کشورهای اسلامی گفته‌اند که این جنگ مشروعیت ندارد و این کار، مسلمان‌کشی، انسان‌کشی و آسیب‌رساندن به مردم است.» صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا