سیاستاخبارTOPآموزش

مشاور خاص وزارت خارجه مالیزیا: آموزش‌های مسلکی استادان و متخصصین افغان را ادامه می‌دهیم

کابل/باختر/۲۷ سرطان

مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزرای امارت اسلامی افغانستان عصر امروز با داتو احمد اعظم عبدالرحمن، مشاور خاص وزارت خارجه مالیزیا و هیأت همراهش، دیدار کرد.

در این دیدار، داتو احمد اعظم عبدالرحمن، مشاور خاص وزارت امور خارجۀ مالیزیا از تداوم همکاری‌های مالیزیا با افغانستان در عرصه‌های مختلف به ویژه کمک‌های بشردوستانه و ارتقای ظرفیت اطمینان داد و گفت که همین اکنون نشست میان تاجران و متشبثین دو کشور به.منظور گسترش روابط تجارتی و اقتصادی ادامه دارد.
مولوی عبدالسلام حنفی، ضمن خوش آمدید به داتو احمد اعظم عبدالرحمن، و هیات همراهش، گفت که ملت‌های افغانستان و مالیزیا مسلمان و با هم برادر اند و ما خواهان گسترش روابط دوستانه و حسنه با مالیزیا هستیم.
داتو احمد اعظم عبدالرحمن، و هیات همراهش گفتند که ما می‌خواهیم روابط خود را با افغانستان در عرصه‌های مختلف بخصوص ظرفیت‌سازی گسترش دهیم و در گذشته بیش‌تر از دو هزار استادان و متخصصین افغان را آموزش‌های مسلکی دادیم و می‌خواهیم بخاطر ترقی بیش‌تر افغانستان این روند را ادامه دهیم.
آنان گفتند که دفتر کمک‌های بشری مالیزیا را بخاطر کمک‌رسانی بهتر به مردم افغانستان در کابل ایجاد کردیم و با توجه به این‌که امنیت سرتاسری تامین است، ما تاجران و سرمایه‌گذاران مالیزیایی را بخاطر سرمایه‌گذاری در افغانستان تشویق خواهیم کرد.
معاون اداری ریاست الوزرا با اشاره بر این‌که مالیزیا در عرصه.های تعلیمی، اقتصادی و تکنالوژی جایگاه خوبی دارد، گفت که افغانستان می‌خواهد با شما تعلقات حسنه داشته و از تجربیات و مشورت‌های تان به ویژه در زمینه‌های برگشتاندن معتادین به زندگی عادی، تعلیم تربیه‌، تحصیلات عالی، ساینس، تکنالوژی و سرمایه‌گذاری در زیربناها، استفاده کند.
مولوی حنفی گفت: آنانی‌که در بیست سال گذشته وطن ما را اشغال و زیربناهای ما را تخریب نموده‌اند، بخاطر تضعیف ما تبلیغات منفی می‌کنند.
وی افزود که تفاوت‌های زیادی نسبت به یازده ماه گذشته در افغانستان به میان آمده که از جمله فرمان منع کشت، پروسس و قاچاق مواد مخدر صادر گردید و هم‌چنان دیگر خاک افغانستان تهدیدی به کشورهای همسایه و جهان نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا