سیاستاخبارTOP

مشاور شورای امنیت ملی: تصمیم گیر دربارۀ افغانستان فقط خود افغانان اند

کابل 2 حوت / باختر

داکتر حمدالله محب مشاور شورای امنیت ملی ریاست جمهوری امروز دریک نشست خبری تاکید کرد که تصمیم گیر دربارۀ افغانستان فقط خود افغانان اند که تصمیم می گیرند.

به گزارش آژانس باختر : دراین نشست خبری که مسوولان نهاد های وزارت دفاع ملی، وزارت امور داخله و رییس امنیت ملی حضور داشتند، مشاور شورای امینت ملی افزود هر طرح که دربارۀ افغانستان مطرح می شود باید با دولت افغانستان شریک شود و راه حل برای ختم خشونت  وجنگ ارائه شود .

مشاورشورای امنیت ملی همچنان گفت، دولت افغانستان برای رسیدن به صلح اقدامات کافی را انجام داده است ودرحال حاضر نمایندگان جمهوری اسلامی افغانستان دردوحه برای ادامۀ گفت وگو های صلح منتظر گروه طالبان اند که بالای میزمذاکره حاضر شوند اما این گروه علاقمندی به مذاکره ندارند .

 به گفته حمد الله محب، گروه طالبان جنگ رادرافغانستان به اشاره بیگانگان شعله ورکرده اند که درحال حاضرده هزار تروریست خارجی زیرچتر گروه طالبان درکشور به فعالیت های تروریستی مصروف اند .

وی علاوه کرد، گروه طالبان پس از امضای توافقنامه صلح با امریکا ، تمام نیرو های شان را درافغانستان جمع کرده اند که روحیه مردم را ضعیف کنند و حملات شان را درسراسرکشور افزایش دهند و کابل برای رسیدن به این اهداف شان درمحوریت قرار گرفته است.

مشاورشورای امنیت ملی تاکید کرد، طالبان باید اعمال تروریستی شان را توقف دهند که مردم ازبابت ناامنی ها و فشار های اقتصادی بیشتر متضرر شده اند .

همچنان دراین نشست خبری مسوولان نهاد امنیتی تاکید کرده اند که برای مهار برنامه های تروریستان تمام نهادهای امنیتی زیریک چترمشترک و هماهنگ با هم کار می کنند . جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا