سیاستاخبارجامعه

مشکلات ولسوالی بلخاب سرپل بررسی شد

سرپل،23جوزا، باختر

محمدیعقوب عبدالرحمن اکه والی سرپل دیروز در نشستی با مسئولان نظامی، ملکی، وباشنده گان ولسوالی بلخاب آن ولایت به خاطر تامین امنیت بهتر و مشکلات فرا راه آنان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر، دراین نشست سیدهاشم جوادی بلخابی به نماینده گی از باشنده گان ولسوالی بلخاب گفت: نظام امارت اسلامی از همهٔ مردم است و باشنده گان ولسوالی بلخاب هم تابع این نظام اند و نمی خواهند که نگرانی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی داشته باشد.

وی افزود: بزرگانی که به نماینده گی از مردم بلخاب در این جا جمع شده اند حمایت همه جانبهٔ خویش را از نظام امارت اسلامی اعلام می کنند.

وی معضلهٔ پیش آمده در بلخاب را مختص به یک گروه خاص خواند و گفت که نمی تواند از عموم مردم آن ولسوالی نماینده‌ گی کند.

در همین حال محمد یعقوب عبدالرحمن اکه والی سرپل برای مردم بلخاب اطمینان داد که هیچ تهدیدی متوجه آنان نسیت و به خاطر یک شخص مغرض و گروه خاص یک قوم تحت تهدید قرار نمی گیرد.

والی سرپل همچنان خاطر نشان کرد که در این نظام قومی بر قوم دیگری برتری ندارد و از همهٔ اقوام باهم برادر آن ولایت حمایت می شود.

در این نشست مفتی فخرالدین عمیر سرپلی ریئس اطلاعات فرهنگ سرپل گفت: حالا هیچ بهانهٔ یی برای جنگ باقی نمانده است چون امنیت در سراسر کشور تامین است.

گفتنی است که در درگیری که اخیرأ بین گروه مولوی مهدی رئیس سابق استخبارات بامیان و ولسوال بلخاب  در آن ولسوالی رخ داد دو تن کشته شدند و یک نفر زخمی شده بود.

حمیدی- بسم الله ادیب

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا