سیاستاخبارTOP

معاونان رییس الوزرای امارت اسلامی افغانستان با نمایندۀ خاص بریتانیا برای افغانستان دیدار کردند

کابل / 13 میزان / باختر

ملا عبدالغنی برادر و مولوی عبدالسلام حنفی معاونان رییس الوزرای امارت اسلامی افغانستان امروز با سایمون گس نمایندۀ خاص بریتانیا برای افغانستان دیدار کردند.

به گزارش آژانس باختر؛ در این دیدار که در ارگ انجام شد، ابتدا معاونان رییس الوزرای امارات اسلامی افغانستان گفتند: ما به خاطر داشتن روابط خوب با بریتانیا و سایر کشورهای جهان متعهد استیم و از جامعۀ بین المللی می‌خواهیم که سرمایۀ مردم افغانستان را دوباره به ملت ما بسپارند.

آنان خاطر نشان کردند که به انزوا کشانیدن افغانستان سبب افزایش فقر و بیکاری می‌شود و این کار نه تنها بر افغانستان بلکه بر تمام جهان تاثیرات منفی بر جا می‌گذارد.

معاونان رییس الوزرای امارات اسلامی افغانستان تاکید کردند: تلاش می‌کنیم که با همکاری جامعۀ بین المللی فقر و بیکاری در افغانستان ریشه کن شود و به نهادهای بین المللی اطمینان می‌دهیم که شرایط لازم برای فعالیت‌های شان در تمام بخش‌ها به ویژه در بخش کمک‌های بشردوستانه و صحی فراهم شده است و هرگز از خاک افغانستان هیچگونه خطری متوجه جهان نخواهد شد.

در مقابل سایمون گس نمایندۀ خاص بریتانیا برای افغانستان گفت: بریتانیا می‌خواهد با شما در مورد ایجاد روابط سازنده و اعتماد سازی کار کند و ما به این نکته موافق استیم که فقر و بیکاری در افغانستان بر تمام جهان تاثیر منفی می‌گذارد.

وی از ادامۀ کمک‌های بشردوستانه کشورش به افغانستان از طریق سازمان ملل متحد و دیگر نهادهای بین المللی اطمینان داد و افزود: برای ما تعلیم و تحصیلات عالی دختران و همچنان ضمانت‌های شما در خصوص این که دیگر افغانستان تهدیدی برای کشورها نخواهد بود، بسیار مهم است و می‌خواهیم نقش سازنده در افغانستان داشته باشیم.

وهاج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا