اخبارسیاستTOPجامعه

معاون اداری ریاست الوزراء: هیچ‌کسی اجازه‌ی محکمه صحرایی را ندارد

مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان، عصر امروز با خانم دیبورا لاینز نمایندۀ خاص ملل متحد برای افغانستان، داکتر رامیز‌ الاکبروف معاون نماینده خاص و هیأت همراه شان دیدار کرد.
در این دیدار، ابتدا نمایندۀ خاص ملل متحد برای افغانستان ضمن قدردانی از هماهنگی و همکاری خوب بین امارت اسلامی و ادارات سازمان ملل متحد در چندماه اخیر، بر هماهنگی و همکاری بیشتر تاکید داشت. وی با ابراز خرسندی از تامین امنیت در افغانستان، برگزاری کنفرانس موفق اقتصاد افغانستان را نیز تبریک و آن را امیدافزا دانست.
وی همچنان در خصوص ناپدید شدن شماری از خانم‌ها در این اواخر در افغانستان، ابراز نگرانی کرد.
آقای رمیز الاکبروف، معاون یوناما با ارایه‌ی معلومات در خصوص کمک‌های بشردوستانه، از توزیع مواد غذایی به ۹ میلیون نفر و ارائه خدمات صحی برای هشت میلیون نفر در افغانستان در چند ماه‌ اخیر خبر داد.
وی افزود: معاشات کارمندان طبی ۲۵۰۰ کلینک صحی را می‌پردازند و نیز توانسته اند تا هنوز ۳۱۲ میلیون پول نقد دالر را به افغانستان انتقال بدهند. اما این کمک‌ها بسنده نیست و باید کار بیشتری صورت بگیرد.
مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء با ابراز امتنان از کمک‌های بشر دوستانه ملل متحد، خواهان آن شد که باید به ولسوالی‌ها و ساحات دور دست با توجه به نیازمندی که دارند، رسیدگی بیشتری صورت بگیرد.
معاون اداری ریاست الوزراء با بیان اینکه امنیت در سراسر افغانستان تامین است، گفت: پروژه‌های ناتمام که از سوی سازمان‌های مختلف قرارداد شده باید تکمیل شود، تا هم مردم از آن بهره بردارند و هم حقوق‌ قراردادی‌ها، که در مضیقه اقتصادی قرار دارند پرداخته شود.
وی اطمینان داد‌ که پالیسی امارت اسلامی واضح است که هیچ‌کسی اجازه‌ی محکمه صحرایی را ندارد و به هیچ فردی اجازه تخلف داده نمی‌شود.
مولوی حنفی نیز بر هماهنگی و همکاری بیشتر بین ارگان‌های امارت اسلامی و ادارات سازمان ملل متحد تاکید داشت تا از فساد، بی‌نظمی و پراکندگی جلوگیری شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا