اخبارسیاستجامعهTOPصحت

معاون اداری ریاست الوزرا :امارت اسلامی دراز بین بردن پولیو درکشور متعهد است

کابل، ۱۴ قوس، باختر
مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء امارت اسلامی امروز در حالیکه داکتر قلندر عباد سرپرست وزارت صحت عامه نیز حضور داشت، با سنجی ویجسیکیرا مسئول ساحوی یونیسف و کریس الیاس رئیس بنیاد بیل و ملیندا گیتس و هیأت همراه شان دیدار نمود.
دفتر مطبوعاتی ریاست الوزرا با ارسال خبرنامه یی به آژانس باخترنگاشته است:‌ در این دیدار مسئول ساحوی یونیسف صحبت نمود و از همکاری امارت اسلامی در زمینه توزیع کمک‌ها و همچنان پیشبرد فعالیت‌های این مؤسسه در افغانستان ابراز قدردانی کرد.
وی افزود این مؤسسه جهت ایجاد تسهیلات لازم در بخش‌های مختلف به خصوص در بخش صحت با تمامی امکانات تلاش می‌ورزد.
مسئول ساحوی یونیسف گفت که افغانستان و پاکستان تنها کشورهایی هستند که هنوز پولیو در آنها وجود دارد و ما در پی آن هستیم تا پولیو را به صورت کامل از سطح جهان محو نماییم. وی همچنان از رهبری امارت اسلامی خواست تا در این زمینه با یونیسف همکاری همه جانبه نمایند.
سپس کریس الیاس رئیس بنیاد بیل و ملیندا گیتس صحبت نمود و گفت ما برای از بین بردن پولیو مصمم هستیم و از امارت اسلامی افغانستان تقاضامندیم تا در این مورد با ما همکاری نمایند.
وی افزود: اکنون در افغانستان امنیت به صورت کامل تأمین گردیده است و این امر باعث شد تا ما این برنامه را روی دست بگیریم؛ ما با تمامی امکانات و با همکاری سایر سازمان‌های بین المللی صحی در تطبیق این برنامه و در امر محو پولیو از سطح جهان از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم ورزید.
در مقابل معاون اداری ریاست الوزراء از فعالیت‌ها و همکاری یونیسف و بنیاد بیل و ملیندا گیتس در افغانستان قدردانی کرد.
معاون ریاست الوزراء به تامین امنیت سرتاسری در کشور، محو فساد اداری، منع کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر، جمع‌آوری معتادین و تداوی آنان، جمع‌آوری گداها و تعیین معاش به افراد نیازمند از سوی امارت اسلامی اشاره کرد و گفت که در حال حاضر میلیون‌ها کودک در کشور مصروف تعلیم و تربیه می‌باشند.
مولوی عبدالسلام حنفی افزود که امارت اسلامی افغانستان در تمامی بخش‌ها به خصوص در بخش از بین بردن پولیو از هیچگونه همکاری و تلاش دریغ نمی‌ورزد و از مؤسسه یونیسف و بنیاد بیل و ملیندا گیتس خواست تا در ایجاد مراکز صحی در مناطق دور دست کشور نیز توجه نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا