سیاستاخبارTOP

معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا در دیدار با رئیس جدید امارات متحدۀ عربی مراتب تسلیت خود را نسبت به درگذشت خلیفه بن زاید آن نهیان ابراز کرد

کابل، 1 جوزا ، باختر
ملاعبدالغنی برادر معان اقتصادی ریاست‌الوزرا که برای اشتراک در مراسم تعزیت خلیفه بن زاید آل نهیان رئیس پیشین امارات متحدۀ عربی به آن کشور سفر کرده بود، با شیخ محمد بن زاید آل نهیان رئیس جدید آن کشور دیدار و نسبت به درگذشت خلیفه بن زاید آل نهیان ابراز غم‌شریکی کرد.
به گزارش آژانس باختر؛ دفتر مطبوعاتی معاونیت اول ریاست‌الوزرا با نشر خبرنامه‌یی گفته است که ملاعبدالغنی برادر در این دیدار به نمایندگی از حکومت افغانستان درگذشت خلیفه بن زاید آل نهیان را به حکومت و مردم امارات متحدۀ عربی تسلیت گفت.
بر اساس خبرنامه، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا در جریان سفرش به امارات متحدۀ عربی، با مقام‌‌های دیگر آن کشور نیز دیدار و پیرامون تقویت روابط تجاری گفتگو کرده است. ملاعبدالغنی برادر از مقام‌های کشور امارات متحدۀ عربی خواسته است تا مشکل صدور ویزه برای اتباع افغانستان را رفع کرده و روند پروازها میان دو کشور را آغاز کنند. معاون ریاست‌الوزرا همچنین از مقام‌های کشور امارات خواست تا آن عده زندانیان افغان را که مرتکب جرم‌های سنگین نشده اند، آزاد کنند و همچنین دوسیه‌های افرادی را که جرم‌های شان به اثبات رسیده به حکومت افغانستان تسلیم کنند تا در مورد آن تصمیم گرفته شود.
از سویی هم معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا در جریان سفرش به امارات متحدۀ عربی در گردهمایی تاجران افغان مقیم آن کشور نیز اشتراک کرد. ملاعبدالغنی برادر از تاجران و سرمایه‌گذاران افغان دعوت کرد تا به کشور برگردند و به فعالیت‌های اقتصادی و تجاری خود ادامه بدهند. وی به تاجران وسرمایه‌گذاران اطمینان داد که امنیت و مصئونیت جانی و مالی آنان در داخل افغانستان تأمین و سهولت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری‌های آنان فراهم خواهد شد.
پاینده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا