سیاستاخباراقتصادجامعهTOP

معاون اقتصادی ریاست الوزرا: امارت اسلامی به توسعه متوازن همه ولایت ها توجه دارد

کابل، ۷ قوس، باختر‌
ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزرا امروز درحالیکه شیخ شهاب الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و پترولیم و مسؤلین ولایتی سرپل نیز حضور داشتند، ۸ چاه جدید استخراج نفت حوزۀ نفتی آمو دریا را طی مراسمی افتتاح کرد.
دفتر مطبوعاتی معاونیت اقتصادی ریاست الوزرا با ارسال خبرنامه یی به آژانس باختر نگاشته است:‌ معاون اقتصادی ریاست الوزرا در این مراسم گفت، امارت اسلامی به توسعه متوازن همه ولایت ها توجه داشته و امروز شاهد افتتاح بخشی از یک پروژه مهم در ولایت سرپل هستیم، که نفع بیشتر آن به باشندگان این ولایت خواهد رسید.
معاون اقتصادی ریاست الوزرا افزود:‌ با آغاز این پروژه مهم، یک شفاخانه بزرگ مجهز، سرک معیاری و یک بند آب طبق تقاضای مردم اعمار خواهد شد که برای هزاران تن فرصت کاری فراهم و نقش مهمی در رشد اقتصادی و افزایش عواید کشور خواهد داشت.
معاون اقتصادی ریاست الوزرا همچنان از شرکت قراردادی خواست تا طبق قرارداد کار پروژه مذکور را به وجه احسن انجام داده و با در نظرداشت نیازمندی های مردم ولایت سرپل در این ولایت پروژه های عام المنفعه را آغاز و در وقت معین تکمیل نماید.
به گفته منبع:‌ با فعال شدن ۸ چاه جدید در حوزۀ نفتی آمو دریا، در استخراج روزانه نفت ۸۰۰ متر مکعب افزایش به عمل میآید و قرار است در آینده نزدیک ۱۰ چاه نفت دیگر نیز فعال شود. در حال حاضر ۳۵۰ انجنیر و۵۵۰ کارگر به صورت مستقیم در حوزۀ نفتی آمو دریا مشغول کار هستند که با فعال شدن این ۸ چاه جدید در شمار کارمندان آن افزایش به وجود خواهد آمد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا