سیاستاخبارTOP

معاون ریاست‌الوزرا: درهای امارت اسلامی به روی هر فرد افغانستان باز است

کابل/باختر/۷ جوزا

ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا با شماری از علماء، متنفذین و بزرگان قومی اهل تشیع دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این نشست که در قصر مرمرین دایر شده بود، عطاالله صادق شاغاسی، رئیس اجماع استقلال و صلح و سید حسن فاضل‌زاده، رئیس مجمع علما و متنفذین تشیع افغانستان، به نمایندگی از سایرین سخنرانی کردند.
آقای فاضل‌زاده در مورد صلح، امنیت و استقلال صحبت کرد و گفت: “ما همیشه از امارت اسلامی حمایت کرده‌ایم و به این کار خود ادامه خواهیم داد. ما همه اقدامات و تلاش‌ها جهت تضعیف نظام اسلامی موجود را نامشروع می‌دانیم.” وی امارت اسلامی را هسته‌ای وحدت و همبستگی اقوام ساکن در افغانستان دانست و افزود: علماء همواره از هرگونه شورش و ناامنی در مناطق شیعه‌نشین جلوگیری کرده‌اند.
در این دیدار، همچنان صادق شاغاسی صحبت کرد و گفت: کنفرانس بن وثيقه‌ای به میان آمدن اشغال، تعصبات قومی و سمتی بود، و در مقابل توافق‌نامه دوحه را می‌توان وثیقه‌ای آزادی، اتحاد و برادری بین اقوام دانست. تیکه‌داران قومی سابق و حلقات استخباراتی که منافع خود را در تفرقه‌ای ملت‌ها تامین می‌کرد دیگر از بین رفته است.
علماء، متنفذین و بزرگان قومی اهل تشیع همچنین پیش‌نهادات و طرح‌هایی داشتند که به صورت کتبی با معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا در میان گذاشتند.
معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا ضمن خوش‌آمد گویی به بزرگان قومی اهل تشیع گفت: افغانستان خانه مشترک همه افغان‌ها و آبادی آن مسوولیت مشترک همه افغان‌ها است. موقف امارت اسلامی واضح است؛ درهای امارت اسلامی به روی هر فرد افغانستان باز است.
ما از هر کسی که به افغانستان و مردم آن خدمت کند استقبال می‌کنیم.
در ادامه ملا عبدالغنی برادر آخند رفاه مردم و ثبات اقتصادی را یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های مهم امارت اسلامی در کوتاه مدت جهت بهبود وضعیت اقتصادی مردم و افزایش درآمد ملی عنوان کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا