سیاستTOP

معاون ریاست الوزراء با نماینده خاص سازمان ملل متحد در افغانستان، دیدار کرد

کابل/16قوس/باختر
مولوی عبدالسلام حنفی، معاون ریاست الوزراء ا.ا.ا. با دیبورا لاینس نماینده خاص سازمان ملل متحد در افغانستان، امروز در ارگ دیدار کرد.
به گزارش آژانس باختر؛ در این دیدار نماینده خاص ملل متحد در مورد سفر اخیرش به ایالات متحدۀ امریکا و دیدارهایش با مسوولان بانک جهانی معلومات ارائه کرد.
دیبورا لاینس، با تاکید بر ضرورت تامین امنیت نهادهای کمک رسان، گفت: ما معاشات معلمان و کارکنان صحی را می پردازیم و تلاش داریم تا مواد خوراکی را از داخل افغانستان خریداری و برای مردم توزیع کنیم.
در این دیدار عبدالسلام حنفی گفت: امارت اسلامی به تامین امنیت نهادهای کمک کننده متعهد است و امنیت سراسری در داخل افغانستان تامین شده، همه در برابر قانون یکسان است و تعلیم برای همه، پالیسی ما می‌باشد.
عبدالسلام حنفی افزود: ما از جامعه بین المللی می خواهیم تا در زمینه تکمیل کردن پروژه های نیمه تمام، ا.ا. را یاری برسانند تا برعلاوۀ کاریابی، از فرار استعدادهای جوان جلوگیری صورت بگیرد.
معاون ریاست الوزراء گفت که سپردن کرسی افغانستان در سازمان ملل به کسی که از دولت و‌ مردم افغانستان نمایندگی نمی‌کند، غیر عادلانه است.
این کرسی حق دولت و مردم افغانستان است و حق باید به حقدار سپرده شود. ملل متحد باید از معقولیت کار بگیرد و درین مورد به جدیت از سر نو غور بکند.
د-ن-ا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا