سیاستاخبارجامعهTOP

معاون ریاست الوزرا: وزارت کار مسوول فراهم کردن زمینه کار برای جوانان و افراد معلول است

کابل/28حوت/باختر
معاون ریاست الوزرای امارت اسلامی افغانستان می گوید که مسوولیت وزارت کار امور اجتماعی مساعد کردن زمینه کار برای جوانان و افراد معلول است.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، به اساس حکم شیخ الحدیث و التفسیر امیرالمؤمنین ‪هبة الله آخندزاده، مولوی مخدوم عبدالسلام سعادت به حیث معین کار و مولوی دین محمد حقبین به حیث معین مالی و اداری وزارت کار و امور اجتماعی تعیین و از سوی شیخ نورالحق معاون اداره امور امروز معرفی شدند.‬‬
همچنان به اساس حکم ملا محمد حسن آخند، سرپرست ریاست الوزرا شانزده رییس در بخش های وزارت کار و امور اجتماعی نیز تعیین و معرفی شدند.
محفلی که به این مناسبت ترتیب شده بود، مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزرای امارت اسلامی افغانستان صحبت کرد و گفت که وزارت کار و امور اجتماعی دو مسوولیت را به دوش دارد که یکی آن، مساعد کردن کار برای جوانان و افراد معلول در داخل و خارج کشور است و دیگری ترتیب و تنظیم امور اجتماعی بهتر برای همه مردم و مسوولیت یتیمان و اطفال نیز به عهده این وزارت می باشد.
او گفت که افرادی که به این پست ها تعیین شده اند، شخصیت های جهادی، متعهد، متخصص و با تجربه می باشند که در گذشته در پست های دیگر نیز کار کرده اند و از آنان خواست تا برای مردم در عرصه مربوط، خدامات خوب را عرضه کنند.
حنفی گفت که امارت اسلامی مسوولیت دارد که به تمام یتیمان رسیدگی کند و در تربیه و تعلیم آنان کوشا باشد و اطفال که پدران شان را در جهاد و یا غیر جهاد از دست داده اند، رسیدگی کند.
قاری دین محمد، سرپرست وزارت اقتصاد گفت که مجاهدین امارت اسلامی افغانستان با اسحله و معنویات توانستند که کشور را از چنگ اشغال نجات بدهند و حالا وقت آن مساعد شده است که با قلم این کشور را آباد و شکوفا سازند.
وی افزود: ما از افراد متخصص و متعهد کشور می خواهیم با مجاهدین دست با هم داده و در بازسازی و آبادی کشور سهیم شویم تا کشور از این حالت نجات پیدا کند، زیرا کشور به آنان ضرورت دارد.
معینان وزارت کار و امور اجتماعی را افراد با تجربه و کار فهم عنوان کرد و گفت که آنان در بخش های مختلف کار کرده است.
سرپرست وزارت اقتصاد در جریان صحبت های، یاد آور شد که جامعه جهانی افغانستان را در بخش پروژه های انکشافی کمک کند.
قاری صلاح الدین ایوبی، معین وزارت انکشاف دهات گفت که پست های دولتی یک امانت است و افرادی که در یک بست تعیین می شوند، خود را خادم مردم و ملت بدانند و برای مردم خدمت کنند.

او افزود که یکی از مسوولیت های عمده وزارت کار و امور اجتماعی ایجاد کار و اشتغال زایی است تا مردم و جوانان از این چالش بدر آیند و زمانی که زمینه یی کار برای آنان مساعد شود، از مهاجرت های غیر قانونی جلوگیری می شود.
شیخ نورالحق، معاون اداره امور، حکم امیرالمومنین را به خوانش گرفت، این افراد با در نظر گرفتن تعهد و تجربه شان به این پست ها از سوی امارت اسلامی افغانستان تعیین شدند و پست های شان یک مسوولیت است، نه امتیاز و هدف شان باید خدمت برای مردم و جامع باشد.
قاری فصیح الدین فطرت، لوی درستیز وزارت دفاع ملی در این محفل گفت: بعداز مشکلات، جهاد برحق ما پیروز شد و بزرگترین قدرت جهان را شکست خورد و نصرت الهی نصیب ما شد.
او افزود: بعد از جهاد حالا برای خدمت به مردم عرق بریزانیم، کار کنیم تا وطن خود را آباد کنیم، وظیفه برای یک فرد امانت الهی است و مسوولیت سنگین است که به یک انسان سپرده می شود و برای ما جرأت می دهد تا این مسوولیت را به وجه احسن به پیش ببریم.
او یاد آور شد که در نظام امارت اسلام مسوولیت ها به اساس خواست داده نمی شود و زمانی که مسوولیت را خود فرد مطالبه کند، آنرا به صورت اساسی به پیش برده نمی تواند و کسانی که مسوولیت را مطالبه می کند در کار شان ناکام هستند.
در این محفل ملا عبدالولی څارنوال حارث، سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی گفت: هدف ما در این اداره، خدمت برای مردم است و تعهد می کنیم که برای مردم از طریق این اداره خدمت کنیم.
مولوی دین محمد حقبین، معین مالی و اداری، مولوی مخدوم عبدالسلام سعادت معین کار وزارت کار و امور اجتماعی، روی برنامه های این وزارت به تفصیل صحبت کردند و از اعتماد امارت اسلامی قدردانی کردند و اطمینان دادن که از این طریق در خدمت مردم قرار دارند.
بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا