سیاستTOP

معاون سیاسی رییس الوزرا با سفیر جاپان در افغانستان دیدار کرد

کابل/4 دلو/باختر
مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رییس الوزرای ا.ا.ا. با تاکاشی اوکادا سفیر جاپان در افغانستان، امروز در قصر سپیدار دیدار کرد.
به گزارش آژانس باختر؛ در این دیدار، سفیر جاپان برگزاری موفقانه کنفرانس اقتصاد افغانستان را تبریک گفت، آنرا فرصت مهم دانست و عزم رهبری ا.ا.ا. برای خودکفایی اقتصادی ستایش کرد.
وی با یادآوری از اعلام کمک‌های‌ ۱۰۰ میلیون دالری جاپان، گفت: این کمک ها در عرصه‌های زراعت، معارف، آب آشامیدنی و حفظ الصحه به مصرف خواهد رسید.
مولوی عبدالکبیر با ابراز امتنان از کمک‌های بشردوستانه جاپان، گفت: می‌خواهیم‌ روابط حسنه و تاریخی خود با کشور جاپان را‌ گسترش بدهیم.
معاون سیاسی رییس الوزرا با دادن اطمینان از توزیع شفاف کمک‌های بشردوستانه، خواهان کمک‌های بیشتر بشردوستانه جامعه بین المللی به ویژه جاپان شد.
وی تاکید کرد که جامعه بین المللی به جای اعمال فشار، راه تفاهم را اختیار کند و ما اطمینان می‌دهیم که همه حقوق اساسی مردم افغانستان مصئون است.مولوی عبدالکبیر افزود: امارت اسلامی شرایط به رسمیت شناخته شدن را تکمیل کرده است و جاپان در زمینۀ به رسمیت شناختن و رهایی سرمایه‌های مسدود شدۀ افغانستان همکاری کند.
در این دیدار، در مورد بازگشایی هرچه زودتر سفارت جاپان در کابل نیز تبادل نظر شد.
ا.ن.د

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا