سیاستاخبارجامعه

معاون یوناما برادامۀ کمک های بشر دوستانه در افغانستان تاکید کرد

بامیان/ 13حمل/ باختر

مولوی عبدالله سرحدی والی بامیان با “مته نودسن” معاون یوناما در افغانستان پیرامون موضوعات امنیتی، اقتصادی، صحی و کمک‌های بشر دوستانه  درآن ولایت صحبت کرد.

دفترمطبوعاتی والی بامیان به آژانس باخترخبرداد، معاون یوناما در افغانستان از توجه و حمایت والی بامیان از برنامه‌ها وفعالیت‌های دفتر یوناما در آن ولایت  تشکر کرد.

درخبرنامه گفته شده است که  دفتر یوناما در بامیان؛ در کنار سایر بخش‌ها در بخش‌های صحت و معارف بیشترین فعالیت و برنامه‌ها را دارد ودفتر یوناما قرار است که با تکمیل شفاخانۀ ایرانی‌ها در بامیان با این شفاخانه نیز همکاری همه جانبه داشته باشد.

این هیئت بلند رتبه سازمان ملل در افغانستان می‌گوید: سازمان ملل با کشور های کمک‌ کننده در حال رای زنی است در صورت که حقوق و منافع همه تامین شود آنان کمک‌های شان را بیشتر و منظم‌ تر می کنند.

در همین حال، مولوی عبدالله سرحدی والی بامیان، از حضور خانم مته نودسن معاون یوناما در افغانستان ابراز قدردانی کرد وگفت که خوشبختانه از زمان پیروزی امارت اسلامی امنیت در سراسر افغانستان به خصوص در ولایت بامیان تامین است و کمک‌های بشردوستانه همه موسسات به ویژه موسسات WFP و UN در میان مستحقین به گونه شفاف توزیع شده است.

همچنان والی بامیان گفت که کمک‌های که در بامیان صورت گرفته است، کافی نبوده و مردم بامیان خواهان توجه بیشتر سازمان ملل متحد و جامعه جهانی در عرصه توزیع کمک‌های بشردوستانه هستند.

والی بامیان از سازمان ملل خواست  که در بخش‌های زیربنایی و انکشافی به خصوص در قسمت تامین برق و احداث و ساخت نیروگاه های تولید انرژی برق در آن ولایت بیشتر توجه کند تا یکی از نیاز‌های اولیه مردم بامیان مرفوع شود.  محفوظ حمیدی

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا