سیاست

معين وزارت امور خارجه بر مبارزه مشترک علیه هراس افگنی تاکید کرد

کابل باختر 12 سرطان
دکتور نصیر احمد اندیشه معین وزارت امور خارجه در جریان سفر به جمهوری ترکیه، دیروز با ناجی کرو معین وزارت امور خارجه آن کشور ملاقات  نمود.
در آغاز این ملاقات ، هر دو جانب حملات اخیر تروریستی در استانبول و کابل را، به شدیدترین الفاظ محکوم نموده و بر مبارزه مشترک علیه تروریزم تاکیدنموده، در مورد چگونگی عملی شدن تفاهم نامۀ همکاری ها میان وزارت های امور خارجه دو کشور در عرصه تکنالوژی معلوماتی که در سال 2013 به امضاء رسیده است، بحث و تبادل نظر کردند.
بر بنیاد تفاهمنامه مذکور، جانب ترکیه یک مقدار تجهیزات تکنالوژی معاصر را که در راستای موثریت روند کاری، تأمین مراودات مصئون و مطمئن بین مرکز و نمایندگی های سیاسی و قونسلی افغانستان در خارج و ایجاد زیربناهای پیشرفته تکنالوژی در وزارت امور خارجه افغانستان ممد واقع گردیده، به دسترس طرف افغانستان قبلاً قرار داده است.
در ادامه ملاقات، معین وزارت امور خارجه افغانستان از این همکاری کشور دوست ترکیه اظهار امتنان نموده، خواهان تداوم و ختم موفقانه این پروژه مهم گردید.
متقابلاً، معین وزارت امور خارجه ترکیه بر تداوم همکاری ها با وزارت امور خارجه افغانستان تأکید کرده، بالاخص در مورد دیجیتل سازی آرشیف وزارت امور خارجه افغانستان اعلام آمادگی نمود.
معین وزرات امور خارجه افغانستان و هیئت همراه شان، در جریان این سفر از آرشیف وزارت امور خارجه ترکیه نیز دیدار به عمل آوردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا