فرهنگTOP

معینان امور نشرات و جوانان وزارت اطلاعات وفرهنگ بر مزار احمدظاهر اکلیل گل گذاشتند

کابل/ 23 جوزا/ باختر
عبدالمنان شیوای شرق معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ، ادریس الکوزی معین امورجوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ وشماری از رییسان این وزارت امروز در شهدای صالحین بر مزار احمدظاهر، هنرمند مشهور افغانستان اکلیل گل گذاشتند وبه روح او اتحاف دعا کردند.
عبدالمنان شیوای شرق معین امورنشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ در صحبت با خبرنگار آژانس اطلاعاتی باختر گفت که هستی هایی مانند احمدظاهر و استاد سرآهنگ دیگر هرگز در تاریخ موسیقی تکرار نمی شوند. او احمدظاهر را یک آوازخوان بی نظیر و بی مانند در سطح منطقه عنوان کرد و افزود که احمدظاهر یک هنرمند فراموش ناشدنی در عرصۀ موسیقی افغانستان است.
از مرگ احمدظاهر 42 سال گذشت؛ اما هنوز هم آهنگ های این هنرمند حنجره طلایی، علاقه مندان فراوان در داخل و خارج کشور دارد و ازمحبوبیتش در میان مردم کاسته نشده است.
احمدظاهر در شاهراه شمال در منطقۀ چیراق ولسوالی سالنگ پروان در یک رویداد ترافیکی جان باخت؛ هر چند شماری روایت دیگری از این رویداد ارائه می کنند.
از این هنرمند محبوب قلب ها آهنگ های زیادی به میراث مانده است. او برای آهنگ هایش اشعار شاعران بزرگ مانند مولانا جلال الدین محمد بلخی، حافظ، سعدی، رهی معیری، خلیل الله خلیلی، احمدضیا قاری زاده، فروغ فروخزاد و دیگران را انتخاب می کرد.
احمدظاهر در 24 جوزای 1325 متولد شده بود و در 24 جوزای 1358 چشم از جهان بست.
وصال

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا