اخبارفرهنگجامعه

معینیت امورجوانان وزارت اطلاعات وفرهنگ از روز جهانی رضا کاران تجلیل به عمل آورد

کابل / 15 قوس / باختر

معینیت امور جوانان وزارت اطلاعات وفرهنگ امروز در نشستی از روز جهانی رضا کاران، درکابل تجلیل به عمل آورد.

به گزارش خبرنگارآژانس باختر؛ دراین نشست که با حضور شماری از مسوولان دولتی، روسا و نمایندگان تعدادی از نهادهای مختلف و شماری از رضا کاران، برگزارشد، محمدطاهر زهیر٬ سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ روز جهانی رضاکاران را به تمام رضا کاران و مردم مبارک گفت.

سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ مردم و به ویژه جوانان را در کارهای گروهی و رضا کارانه مهم دانست و بر ترویج فرهنگ رضا کاری تاکید کرد.

او خاطرنشان کرد: ما با راه اندازی کارهای رضا کارانه، مردم جامعه را به مسوولیت های شان متوجه می کنیم و با رفتار مطلوب و مسوولانه، فرهنگ رضاکاری را در میان مردم به ویژه جوانان، ترویج می کنیم.

وی اضافه کرد: به منظور ایجاد وضعیت مطلوب در جامعه، ایجاب می کند که نخست از فرهنگ آغاز کنیم و کشورهای توسعه یافتۀ جهان، نخست از فرهنگ سازی آغاز کرده اند.

 محمدطاهر زهیر گفت که وزارت اطلاعات وفرهنگ و معینیت امورجوانان در رابطه به جوانان برنامه های خوب و مهمی روی دست دارد و باید جوانان نیز به خاطر بهتر شدن وضعیت بکوشند.

بعدا داکتر ادریس الکوزی٬ معین امورجوانان وزارت اطلاعات وفرهنگ در رابطه به برنامه های آن نهاد معلومات داد و به ترویج فرهنگ رضا کاری میان مردم به خصوص جوانان تاکید کرد. او گفت که معینیت امورجوانان برای جوانان برنامه های مهم روی دست دارد که می تواند دستآورد خوبی برای جوانان باشد.

همچنان دراین نشست اعتبار خان ځدران٬ مشاور ریاست جمهوری، داکتر حمیرا قادری نویسنده و پژوهشگر و همچنان ایمل ځلاند نمایندۀ بخش امور رضا کاران سازمان ملل متحد، به ترتیب صحبت کردند و در کنار آن که روز رضاکاران را برای مردم تبریک گفتند٬ بر ترویج فرهنگ رضاکاری در جامعه تاکید کردند.

به همین ترتیب در بخش دیگر نشست منیژه رمزی، استاد پوهنتون، لایق شاه ځدران رییس امور فرهنگی و جوانان رضاکار معینیت امورجوانان، ایمل ځلاند، ښکلا ځدران نمایندۀ جوانان افغان در سازمان ملل متحد، در رابطه به اهمیت فعالیت های رضاکارانه در جامعه معلومات دادند.

در اخیراین نشست مسوولان، به قدردانی از کارکردهای رضاکاران، به شماری از آنان تندیس اعطا کردند.

قابل ذکر است که روز جهانی رضاکاری در سال 1985 از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید که روحیۀ رضاکاری را در میان مردم جهان افزایش دهد و سهم گیری سازمان های رضاکار در عرصۀ صلح و انکشاف را بهبود بخشد.

احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا