اخبارسیاستTOPجامعه

معین سیاسی وزارت خارجه با معاون سفارت ایران روی تقویت روابط دوجانبه و رفع مشکلات بانکی مهاجران افغان گفتگو کرد

کابل، 14 سرطان، باختر
شیرمحمد عباس استانکزی معین سیاسی وزارت امور خارجۀ افغانستان با سید حسین مرتضوی معاون سفارت ایران در کابل روی تقویت روابط دوجانبه و رفع مشکلات بانکی مهاجران افغان در ایران گفتگو کرد.
به گزارش آژانس باختر؛ بر اساس خبرنامۀ وزارت امور خارجه، سید حسین مرتضوی معاون سفارت ایران در کابل روابط میان دو کشور را تاریخی خوانده و ابراز امیدواری کرده است تا ارتباطات سیاسی و اقتصادی میان افغانستان و ایران بیشتر از پیش تقویت شود.
معاون سفارت ایران با اشاره به مسایل مرزی میان دو کشور گفته است که به «عناصر متعصب» اجازه نمی‌دهیم تا روابط دو کشور را خدشه‌دار سازند.
شیرمحمد عباس استانکزی معین سیاسی وزارت امور خارجۀ افغانستان ضمن قدردانی از همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با مردم افغانستان، بر ایجاد فضای دوستی و برادری میان مردمان دو کشور تأکید کرده است.
معین سیاسی وزارت امور خارجه همچنین بر حل مشکلات بانکی مهاجران افغان در ایران تأکید کرده و افزوده است که برداشته شدن مشکلات بانکی سبب تقویت روند داد و ستد تجاری میان دو کشور خواهد شد.
گفتنی است که بر اساس تصمیم اخیر دولت جمهوری اسلامی ایران، محدودیت‌هایی در روند ارائه خدمات بانکی برای اتباع خارجی در آن کشور وضع شده است.
مهاجران افغان در ایران می‌گویند که از رهگذر استفاده از خدمات بانکی، انتقال و دریافت حواله‌جات با مشکلات زیادی مواجه شده اند.
پاینده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا