جامعه

معین مسلکی وزارت امور زنان: میزان خشونت ها علیه زنان کاهش یافته است

کابل باختر 24 عقرب
وزارت امروز زنان امروز نشست را زیر نام صدای زنان متضرر خشونت را بشنوید در کابل بر گزار کرد .
به گزارش خبر نگار اژانس باختر :این نشست در حالی برگزار می شود که برخلاف گزارش های رسانه ها مسئولان وزارت امور زنان مدعی اند که میزان خشونت ها علیه زنان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
سپوژمی وردک معین مسلکی و پالسی امور زنان در این نشست صحبت نمود گفت: همه روزه  از طریق رسانه ها اشخاص وافراد  داستان های زنان را که مورد خشونت قرار گرفته اند میشنویم ، خشونت ها نه در اسلام جادارد ونه در حقوق بشر او همچنان مطرح ساخت که وزارت امورزنان تنها نمیتواند علیه خشونت ها مبارزه کند  جلوگیری از خشونت علیه زنان  مستلزم همکاری همه مردم می باشد.
به گفته وی،عدم آگاهی ازحقوق  زنان ، فقر، بدبختی ، نبود کار ، نبود امنیت و اعتیاد مواد مخدر ازجمله عوامل اند که در افزایش میزان خشونت علیه زنان نقش دارند .
عبدالعزیز عزیزی مشاور ارشد در امور مطلعات وتحقیقات وزارت حج و اوقاف در این نشست صحبت کرد و گفت که الله (ج)میفرماید شما همراه زنان تان به شکل پسندیده زندگی کنید و اگر زن ها بعضی از اخلاق شان ناپسند میباشد تحمل کنید  شاید دربعضی از مسایل خانوادگی خیر شما نهفته باشد .
او همچنان گفت که متکی به ارشادات دینی در مسایل خانواد گی مشکل است که زن مطابق خواست مرد باشد و هم مرد مطابق خواست زن پس باید گذشت داشت.
دراین نشست گلالی اڅکزی مشاورارشد رییس جمهور در امور زنان صحبت نمود و گفت که در مورد حقوق زنان طرحی را به رییس جمهور و بانوی اول ارایه کرده است
او گفت : مشکلات زنان را مشکل خود احساس میکنیم چون که زن یک مادر است "او بیان داشت که نباید
به این اکتفا گردد که  زنان به دفتر می آید،  زنان در ولایات ها  از حقوق شان محروم اند راه های عملی را به خاطر پایان دادن به خشونت ها جستجو کنیم
همچنان دراین نشست زنان که از سوی خانواده های شان مورد خشونت قرار گرفته بودند نیزخواستند تا دیگر زنان مورد خشونت  قرار نگیرند و جلو خشونت ها علیه زنان گرفته شود #
نیلوفر دانش

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا