سیاست

معین وزارت امور خارجه از مقامات چینبرای شرکت در کنفرانس بروکسل دعوت کرد

کابل- باختر 27 اسد
معین همکاری های اقتصادی وزارت امور خارجه، دیروز با یاو جینگ سفیر جمهوری خلق چین مقیم کابل، ملاقات کرد.
به اساس معلومات دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه به آژانس باختر،
در آغاز، سفیر چین ، ضمن حمایت از روند صلح افغانستان،  روی همکاری های اقتصادی میان چین و افغانستان صحبت نمود و افغانستان را یکی از کشور های مهم برای چین در بخش های  مختلف اقتصادی به ویژه در روابط تجاری و نقطه اتصال منطقه ای خواند.
سفیر چین همچنان، روی پروژه های بزرگ آسیایی که چین در آن دخیل است، ارتقای ظرفیت کارمندان دولت افغانستان، همکاری در بخش گمرکات، کار روی پروژه های بزرگ مانند: مس عینک، تشویق تجار چین جهت سرمایه گذاری در افغانستان نیز صحبت نمود وعده همکای سپرد.
سپس، عادله راز معین همکاری های اقتصادی وزارت امور خارجه، ضمن ابراز امتنان از همکاری های همه جانبه کشور چین با افغانستان، چین را یکی از حامیان مهم برای اقتصاد به پا ایستادۀ افغانستان و در راستای پروژه های بزرگ اقنصادی منطقه خواند. خانم راز افزود، امروز آسیا با وجودیکه از جمله اقتصاد های بزرگ دنیا شمرده میشود و دارای جوانترین نقوس میباشد، بازهم از جمله فقیرترین منظقه با بلندترین رقم بیسوادی و بیکاری می باشد. امروز زمان آن فرارسیده تا منطقه با هم یکجا برای نیل به پیشرفت و توسعه بیشتر همکار باشد.
عادله راز در پهلوی اظهار علاقمندی افغانستان در راستای استفاده مفید از تجارب چین در مسایل اقتصادی بالخصوص در ایجاد حوزه های اقتصادی،  خواهان اشتراک مقامات بلند رتبه چینی در کنفرانس بروکسل شد.
متعاقباً، سفیر چین وعده همکاری در راستای تشویق مقامات بلند رتبه چینی جهت اشتراک در کنفرانس بروکسل سپرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا