آموزش

معین وزارت تحصیلات عالی سه پروژه را در پوهنتون ملی زراعتی و تکنالوژی افغانستان، در قندهار افتتاح کرد

کابل/ 26 جدی/ باختر
پوهنمل عبدالتواب بالاکرزی، معین علمی وزارت تحصیلات عالی، در جریان سفر به قندهار امروز، سه پروژه را در پوهنتون ملی زراعتی و تکنالوژی افغانستان، در قندهار افتتاح کرد.
به گزارش آژانس باختر؛ این پروژه ها، شامل مرکز تضمین کیفیت، سیستم تولید انرژی آفتابی (سولر)، مرکز تحقیقات علمی و همچنان نامگذاری کتابخانۀ این پوهنتون به نام دکتور حضرت میر توتاخیل، رییس پیشین این پوهنتون، است.
بالاکرزی، پوهنتون ملی علوم زراعتی و تکنالوژی افغانستان را یکی از پوهنتون های مهم کشور عنوان کرد و گفت: این پوهنتون در تربیۀ کادرهای جوان در رشته های علوم زراعتی فعالیت می کند.
به گفتۀ معاون علمی و سرپرست پوهنتون ملی علوم زراعتی و تکنالوژی افغانستان؛ پروژه سیستم تولید انرژی آفتابی که ظرفیت 30 کیلووات برق را دارا است، از بودجۀ وزارت تحصیلات عالی خریداری شده است و تجهیزات مرکز تضمین کیفیت به کمک مالی بانک جهانی و مرکز تحقیقات علمی و همچنان به اثر سعی و تلاش گروه کاری آن پوهنتون تجهیز شده است.
معین وزارت تحصیلات عالی گفت: ” ایجاد پوهنتون ها و مرفوع کردن ضروریات آنان نیاز به یک سلسله کارهای مستمر دارد که ما در تلاش آن هستیم و جای امیدواری است که پوهنتون ملی علوم زراعتی و تکنالوژی افغانستان، دارای کادرهای جوان و پر تلاش است و امید ما را برای پیشرفت وترقی این نهاد علمی بیشتر از پیش می کند.
قابل ذکر است که پوهنتون ملی علوم زراعتی و تکنالوژی افغانستان از جمله نهادهای تحصیلی کشور است که به همکاری و حمایت کشور هندوستان در قندهار ایجاد شده است. احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا