اخبارامنیتجامعه

معین وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث با رئیس عمومی شرکت “هلوترست” دیدار کرد

کابل، 24 جوزا، باختر
مولوی شرف الدین مسلم معین وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث امروز در دیدار با جیمس رئیس عمومی شرکت خدمات ماین پاکی “هلوترست” در مورد برنامه‌های ماین پاکی در افغانستان صحبت کرد.
به گزارش آژانس باختر؛ وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث در خبرنامه‌یی گفته است که در این دیدار مولوی شرف الدین مسلم بر ارزش کارها و فعالیت‌های بشردوستانه صحبت کرده و گفته است:”انسانیت به کدام دین و مذهب خاص ارتباط ندارد و هر کسی‌که کار بشردوستانه را انجام می‌دهد؛ ما از آن استقبال می‌کنیم.”
به گفتۀ مسلم؛ در حال حاضر امنیت سراسری در افغانستان تأمین است و باید تلاش شود که کسی از ناحیۀ انفجار ماین و مواد منفجر نشده آسیب نبیند.
وی به رئیس عمومی شرکت “هلوترست” پیشنهاد پاک‌کاری شاهراه عمومی کابل – غزنی و غزنی – قندهار را داده و از او خواسته است که به خاطر جلب کمک از دونرهای مختلف برای حمایت از برنامۀ ماین پاکی در افغانستان تلاش کند.
در همین‌حال، رئیس عمومی شرکت “هلوترست” از امارت اسلامی افغانستان به خاطر تأمین امنیت سراسری در کشور ابراز خرسندی کرده و گفته است که در حال حاضر می‌توانند در تمام نقاط افغانستان کارهای خود را انجام دهند.
از سوی دیگر؛ آقای جمیس از کمبود بودجه در عرصۀ ماین پاکی خبر داده و خاطر نشان کرده است که تلاش خواهند کرد در آیندۀ نزدیک حمایت انگلستان و ایالات متحدۀ امریکا را از برنامۀ ماین در افغانستان جلب کنند.
این در حالی است که امارت اسلامی افغانستان، مسألۀ ماین پاکی در کشور را یکی از اولویت‌های کاری خود می‌داند و از نهادها و موسسه‌های ملی و بین‌المللی خواستار کمک و همکاری در بخش ماین پاکی در افغانستان شده است.
بر اساس آمار وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، این وزارت در همکاری با کشورهای امداد رسان از برنامۀ ماین پاکی، تا اکنون توانسته است حدود 3 هزار 323 کیلومتر مربع ساحه را از وجود ماین‌ها و مواد منفجر نشده پاک‌کاری کند، اما هنوز هم 606 کیلومتر مربع ساحه آلوده باقی مانده است.
در همین‌حال در سال 2021 م یک‌هزار و 26 تن افراد ملکی در اثر انفجار ماین‌ها و مواد منفجر نشده در کشور کشته و زخمی شده‌اند.
وهاج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا