اخبارفرهنگجامعه

معین وزارت زراعت: جنگلات از سرمایه‌های ملی و بزرگ افغانستان است

کابل ، 16 جوزا ، باختر
مولوی صدراعظم معین مسلکی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در سفری به نورستان رفته و با والی و دیگر مسئولان آن ولایت دیدار کرده است.
براساس معلومات وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به آژانس باختر؛ هدف از این سفر رساندن پیام رهبری امارت اسلامی افغانستان و ارائه طرح و طرزالعمل جلوگیری از قطع جنگلات خوانده شده است.
مولوی صدر اعظم، هم‌چنان خاطر نشان کرده است که رهبری امارت اسلامی افغانستان و وزارت زراعت به حفاظت از جنگلات کشور متعهد است‌ و در عین حال، همه مسئولان حکومتی مکلف به تطبیق امر امارت اسلامی بوده و مردم نیز باید از آن اطاعت کنند‌.
به گفتۀ وی؛ جنگلات از سرمایه‌های ملی و بزرگ افغانستان است و در حفاظت از آن همه شهروندان کشور مسئول استند.
از سویی هم؛ مولوی محمد آغا حکیم، والی نورستان در صحبتی اطمینان داده است که آمادۀ تطبیق فرمان رهبری امارت اسلامی و طرزالعمل جلوگیری از قطع جنگلات است.
به گفتۀ منبع؛ پس از پیروزی امارت اسلامی افغانستان، به منظور جلوگیری از قاچاق چوب و قطع جنگلات در کشور تلاش‌های صورت گرفته است. ولی، شماری تاجران و صنعت‌کاران چوب شکایت دارند که امارت اسلامی اجازۀ استفاده از چوب را نمی‌دهد‌.
اما وزارت زراعت از ساختن طرزالعمل استفاده از چوب و طرح جلوگیری از قطع جنگلات خبر داده، گفته‌ است که در این زمینه در مشوره با مردم تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.
گفتنی است که نورستان از ولایت‌های به شمار می‌رود که بیشترین جنگل کشور را در خود جا داده است‌ و مساحت جنگل‌های این ولایت به 3 میلیون هکتار زمین می‌رسد.
وهاج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا