اخبارامنیتاقتصادجامعه

معین وزارت زراعت  قطع جنگلات در کنر به گونه کامل متوقف شده است

کابل/  سنبله27 /باختر

معین وزارت زراعت آبیاری و مالداری  در سفری جهت بررسی قطع جنگلات به ولایت کنر می گوید قطع جنکلات در این ولایت به صورت کامل متوقف شده است.

بر اساس معلومات دفتر مطبوعاتی وزارت زراعت مالداری و آبیاری به آژآنس باخترمولوی صدراعظم معین وزارت زراعت در جریان این سفر به منظور تشخیص میزان و نوع قطع و قاچاق جنگلات ولایت کنر به همراه هیئت همراهش ولسوالی‌های را از نزدیک مشاهده نمودن که در آن خبر قطع جنگلات و قاچاق چوب بیشتر بود.

او گفت که پس از برسی معلوم شد  که قطع جنگلات به گونه کامل بند است و نمونه‌های از چوب افتیده تشخیص شد که به منظور جلوگیری از قاچاق آن هیئت متشکل از نماینده‌گان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ا.ا.ا در ولایت کنر، ریاست الف ا.ا.ا کنر و قمندانی امنیه ولایت کنر تشکلیل شد.  و چهار محوری کاری برای هیئت متذکره تعین شد که تعین میزان و نوع چوب  حمل شده و اعلام آن برای عموم، شناسایی قاچاق‌چیان، تهیه لیست اسامی و معرفی آنان به ارگان‌های مربوطه، کشف و ضبط همکاران، وسایل و وسایط قاچاق‌چیان، احصایئه دقیق چوب‌های افتیده و جلوگیری از قطع درختان در آینده و جلوگیری از قاچاق چوب‌های کهنه شامل آن می‌شود.

والی  کنر به هیئت وزارت زراعت، آبیاری و مالداری جهت جلوگیری از هرنوع قطع و قاچاق جنگلات اطمینان داده

بهزاد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا