اقتصاد

معین وزارت فواید عامه: ترمیم وبازسازی شاهراه سالنگ در اولویت کاری ما قرار دارد

چاریکار/ ۱ میزان/ باختر
معین مالی و اداری وزارت فواید عامه کارجغل اندازی و باز سازی سی کیلومترشاهراه سالنگ را افتتاح کرد.
درمحفلی که به همین مناسبت با اشتراک معین مالی و اداری وزارت فواید عامه، معاون والی پروان، ولسوال و قومندان امنیۀ سالنگ و شماری از بزرگان در سالنگ شمالی برگزار شد، مولوی بخت الرحمن شرافت معین مالی و اداری وزارت فواید عامه گفت: در جلساتی که روز های قبل در وزارت داشتیم، بیش از سه صد ساحۀ آسیب پذیر در کشور شناسایی شد که یکی آن شاهراه سالنگ است وترمیم وبازسازی این شاهراه در اولویت کاری ما قرار دارد.
وی افزود: این اولین پروژۀ امارت اسلامی افغانستان است که به هزینۀ بیش از پنجاه وسه میلیون افغانی از بودجۀ امارت اسلامی توسط دو شرکت قرار دادی در ظرف یک ماه درشاهراه سالنگ تطبیق می شود.
به گفتۀ شرافت ، کار ترمیم داخل تونل سالنگ که شامل سرک، هوا کش ها و گرم کن های آن می شود به هزینۀ چهل میلیون افغانی در آیندۀ نیز آغاز می شود.
وی گفت که آنعده پروژه های عام المنفعه که کار آن تا نود درصد پیش رفته است و فعلأ متوقف است ، کار آن نیز آغاز می شود.
مولوی دوست محمد حقانی معاون والی پروان گفت که کار بازسازی و جغل اندازی سالنگ ها یکی از پروژه های مهم و اساسی است. وی از حمایت و همکاری مردم پروان با امارت اسلامی قدردانی کرد.
همچنان قاضی عبید مسوول نظارت و اکمالات سالنگ ها گفت که مجاهدان امارت اسلامی پیروزشدند و نیروهای اشغالگر رااز کشور بیرون کردند و حال زمان بازسازی فرا رسیده است، و امارت اسلامی برای بازسازی افغانستان متعهد است.
محفوظ حمیدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا