جامعه

ملا امامان در کابل ٬صلح امر خداوندی است از آن حمایت کنید

کابل باختر   ۲۱  سرطان
ملا امامان ٬ واعظان و خطیبان مساجد و تکیه خانه های شهر کابل ٬ از مردم خواستند تا برای تامین صلح در کشور که امرخداوندی است تلاش کنند.
به گزارش آژانس٬ باختر ملا امامان٬ واعظان و خطیبان مساجد و تکیه خانه های شهر کابل امروز قبل از ادای نماز جمعه٬ در موعظه های دینی شان روی بستر سازی برای صلح در کشور تماس گرفتند و با استناد آیات قرآنی و احادیث نبوی(ص) از مردم ٬ سیاسیون٬ دولت و مخالفان دولت خواستند تا برای تامین صلح در کشور تلاش کنند.
آنها گفتند که قرآن عظیم الشان به عنوان جامع ترین کتاب آسمانی تمام امور زندگی بشر٬حال و آینده آنها را چوکات بندی کرده است و برای تامین یک نظم سالم زندگی دساتیر وارشادات منظم٬ مشخص وپر معنا را دارد که هرگاه به آن مراجعه شود بسا از مشکلات دور خواهد شد و راه حل معضل جاری در کشورسهل و آسان خواهد بود.
آنها گفتند که خداوند معز٬ برای انسان جلال و ارزش خاص بخشیده است و انسان را اشرف مخلوقات خطاب کرده است. پس در وجود چنین یک ارزش که رب العالمین برای انسان و بشریت قایل است  ما چرا به خود حق دهیم که جان بهترین مخلوق خدا را که انسان است بگیریم.
آنها گفتند که در جنگ های جاری بیشترین تلفات٬ زیان و خسارات به مسلمانان وارد می شود واین نشان می دهد که حلقات معین برای اسلام ستیزی و دین ستیزی فعالیت می کنند در حالیکه مسلمانان در خنثی سازی توطیه ها و دسایس بیرونی ها کم کار کرده اند.
واعظان تاکید داشتند که قتل یک مسلمان و یک انسان بدون دلیل موجه و یا به دلایل خود ساخته٬ به معنای قتل تمامی بشر پنداشته می شود پس نه باید بیشتر از این با انتحار ٬ انفجارو یا دلایل دیگر که نمی تواند موجه و اساس داشته باشد٬ افغان کشی کرد و وطن را تخریب کرد.
آنها گفتند که فرصت های تازه به میان آمده است که می توان از آن برای حل مشکلات و ختم مخاصمات در کشور کار گرفت . چه خوب است که افغانان مانند دو برادر مسلمان٬ هم دین و هم نژاد با هم بینشینند و در پرتو احکام قرآنی٬ احادیت نبوی (ص) ٬عرف و عنعنات پسندیده مردم و کشورمشکل وطن شان را حل کنند و روند صلح و گفت وگو های صلح را از انحصار خارجی ها بیرون کشند. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا