سیاستاخبارTOP

ملا برادر به ایران رفت

کابل/ ۷  دلو/ باختر

سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان گفته است: ملا غنی برادر رییس دفتر سیاسی آن گروه در دوحه با شمار دیگری از اعضای این دفتر به تهران رفته است .

 محمد نعیم وردک سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در تویتی نوشته است “ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی و رییس دفتر قطر این گروه با هیئت همراهش روز سه‌شنبه، هفتم دلو به دعوت رسمی ایران عازم این کشور شده‌اند.

به گفته وردک، ملا برادر و هیئت همراهش در دیدار با مقام‌های ایرانی دربارۀ روابط دو کشور، وضعیت مهاجران افغان در ایران، وضعیت فعلی سیاسی و امنیتی افغانستان و منطقه گفت ‌وگو خواهند کرد.

این سفر درست زمانی انجام می شود که  طالبان با نگرانی گفته های اخیر مشاورامنیت ملی ریاست جمهوری امریکا و نامزد وزارت خارجه آن کشور را دنبال می کنند که گفته اند٬ توافق نامۀ صلح با طالبان را بررسی می کنند.

این سفر می تواند جزتلاش های دیپلماتیک طالبان باشد که می خواهند در موضع گیری احتمالی با امریکا٬ کشور ها و حلقه هایی با آنان همسویی داشته باشند.

ملا عبدالغنی برادر پیش از این  با سفیر چین در دوحه و نمایندۀ ویژۀ آلمان برای افغانستان نیز دیدار های کرده است .

باید گفت که محمود قریشی٬ وزیر خارجۀ پاکستان کشور حامی طالبان نیز به تعقیب گفته های مقام های امریکایی که گفته اند توافق نامۀ صلح با طالبان را بررسی می کنند٬ از دولت جدید امریکا خواست که نسبت به این توافق نامه پابند بماند.

سخنگوی گروه طالبان در حالی از سفر رسمی هیئت سیاسی آن گروه به تهران خبر می دهد  که وزیر خارجۀ ایران چندی پیش در مصاحبه با یک شبکۀ تلویزیون خصوصی افغانستان گفته بود که ایران تا کنون طالبان را از لست هراس افگنان بیرون نکرده است و رابطه با این گروه به خاطر مسایل امنیتی در سرحدات ایران با افغانستان است .  صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا