سیاستاخبارامنیتگزارش ها

ملا هبت الله رهبرطالبان: از زور گویی ودشمنی چیزی به دست نمی آید

کابل / ۱۹  ثور/  باختر

ملا هبت‌الله رهبر گروه طالبان بر روی کار آمدن یک نظام افغان شمول اسلامی پس از بیرون شدن نیروهای خارجی از کشور، تأکید کرده است

ملا هبت‌الله در پیام عیدی که امروز منتشر شد از حوزۀ جمهوریت خواسته است که  برای ادامۀ جنگ تلاش نکنند  و از شاملان این حوزه خواسته است که با طالبان گردهم ‌آمده و از اختلاف‌ها و هر گونه تعصب، خودداری کنند.

او همچنان گفته است از زورگویی، عقده ‌مندی و دشمنی، چیزی ساخته نمی‌شود.”

رهبر طالبان می‌گوید که امریکاییان تااکنون از توافقنامۀ امضا شده مکرراً سرپیچی کرده‌اند، زندانیان طالبان به‌گونۀ کامل رها نشده‌اند و نام‌های رهبران این گروه همچنان درفهرست سیاه‌ قرار دارند.

ملا هبت‌الله در این پیام هشدار داده است که اگر امریکا به تعهداتاش عمل نکند، مسوولیت هرگونه پیامد بد، بر عهدۀ واشنگتن خواهد بود.

این در حالی است که رهبر طالبان بار ها به فراخوان دولت افغانستان برای ٖآتش بس و ختم خشونت جواب رد داده است و با وجود آن که طالبان امسال برنامۀ عملیات بهاری شان را اعلام نکرده اند مگر جنگ را شدت بخشیده اند.

رهبر طالبان خود گفته است که با زور گویی ، عقده و دشمنی کاری ساخته نمی شود مگر در پیام خود به رفع خشونت و آتش بس هیچ اشاره یی نکرده  است.

باید گفت که پیام رهبر طالبان به صورت کتبی نشر شده است و در جریان دو سال گذشته هیچ پیام صوتی از ملا هبت الله شنیده نشده است .

در اسد سال ۹۸ مولوی احمد الله برادر ملا هبت الله در یک انفجار در یک مسجد در کویته جان باخت. همچنان رسانه های پاکستانی دو بار خبرمرگ ملا هبت الله را یک بار در یک انفجار در کویته و باری مرگ وی را ناشی از ابتلا به کرونا خبر دادند مگر منابع طالبان این ادعا را رد کردند.

ملا هبت الله مدت طولانی می شود که از انظارمردم غایب است. تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا