اخبارجهان

موج هفتم کرونا: ثبت روزانه ۵۵ هزار مورد در فرانسه

کابل، ۴ سرطان، باختر
موج هفتم کرونا از زیر سویه های اُمیکرون در تمامی شهر های بزرگ و همه گروه های سِنی در فرانسه آغاز شده و اکنون به ثبت روزانه ۵۵ هزار مورد رسیده است
آژانس باختر به نقل از ایرنا، روزنامه لو متن نوشت، میزان ثبت بیماران جدید در سه هفته اخیر در تمام شهرهای بزرگ و همه گروه‌ های سنی افزایش یافته است.
در همین ارتباط دولت فرانسه در مقابله با آغاز موج هفتم همه‌ گیری این ویروس، بر روی واکسیناسیون و مسئولیت ‌پذیری شهروندان تمرکز کرده و در این مرحله از بازگشت اقدامات صحی مثل ماسک اجباری در اماکنی همچون دستگاه‌ های حمل ‌ونقل عمومی خبری نیست.
بر اساس این گزارش، فرانسه در آغاز تابستان همچون سایر کشورهای اروپایی وارد موج جدید این بیماری توسط زیرسویه ‌یی از خانواده اُمیکرون بی ای ۴ و بی ای ۵ شده است.
ژیل پیالو رئیس بخش بیماری‌های عفونی و گرمسیری شفاخانه تنون پاریس، در این زمینه تاکید کرد: ما با یک موج هفتم مواجه هستیم که قابلیت انتقالی حتی بیش از نخستین اُمیکرون دارد.
شبکه صحی عمومی فرانسه نیز در گزارش هفتگی خود تاکید کرده است که گردش ویروس سارس سی او وی ۲ عامل بیماری کرونا در سراسر شهرهای بزرگ فرانسه، با افزایش تعداد بستری‌ های جدید همراه است.
بر اساس این گزارش، تعداد بیماران در مدت سه هفته در تمام شهرهای بزرگ و همه گروه ‌های سِنی افزایش یافته و اکنون روزانه به حدود ۵۵ هزار مورد رسیده است.
به گزارش این رسانه، این شرایط در حالی رخ داده است که سیستم صحی و درمان فرانسه در ماه‌ های اخیر به شدت با چالش‌ های مختلف و نارضایتی کارکنان و نرس ها مواجه است و این موضوع به فشار مضاعفی بر دولت امانوئل مکرون رئیس جمهور این کشور تبدیل شده است.
سید مصطفی میری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا