اخبارجهان

موج گرما و آتش‌سوزی‌های مهیب در چندین ایالت امریکا

واشنگتن/وی او ای/۲۲سرطان/باختر

همزمان با گرم شدن هوا، آتش‌سوزی جنگل‌ها در چندین ایالت امریکا ادامه دارد و روز یکشنبه یک شاهراه بزرگ در شمال کالیفورنیا به روی ترافیک مسدود شد.

آتش‌سوزی دیگر در جنوب شرق ایالت واشنگتن نیز در مساحت ۱۵۵ کیلومتر مایۀ نگرانی شده است، زیرا وزش باد و گرمای فزاینده احتمال گسترش ساحۀ آتش‌سوزی را بیشتر کرده است.

در ایالت ایدهو، والی به نیروهای گارد ملی دستور داده است تا ادارۀ اطفاییه را در مهار کردن آتش‌سوزی در بخش‌هایی از آن ایالت یاری رساند.

در ناحیۀ روستایی موهیف در ایالت اریزونا نیز آتش‌سوزی از چند روز به اینسو ادامه دارد و دو کارمند اطفاییه روز شنبه زمانی کشته شدند که طیارۀ حامل آنان هنگام بررسی وسعت آتش‌سوزی سقوط کرد.

همچنان آتش‌سوزی در مدفورت جنوب ایالت اوریگن سبب انهدام پایه‌های برق شده است و جریان حدود ۴۰۰۰ میگاوات برق را در قسمت‌های شمالی کالیفورنیا قطع کرده است. مقام‌ها از باشندگان خواسته اند تا هرچه زودتر و بیشتر مصرف برق را کاهش دهند.

مقام‌ها در ایالت اوریگن گفته اند که اکنون وسعت آتش‌سوزی در جنوب آن ایالت به ۵۸۰ کیلومتر مربع رسیده است و به سرعت در حال گسترش است.

وادی مرگ در جنوب شرق ایالت کلیفورنیا که گرم‌ترین ساحه در ایالات متحده پنداشته می شود، روز جمعه گرمای ۵۴ و روز شنبه گرمای ۵۳ درجه سانتی گراد را تجربه کرد.

ادارۀ ملی هواشناسی ایالات متحده هشدار داده است که با گرم شدن هوا و دشوار شدن شرایط، بیماری‌های مرتبط با گرما شیوع بیشتر خواهد یافت.

شرکت‌های برق در ایالت گرمسیر نوادا نیز از مشتریان خود خواسته اند تا در مصرف برق صرفه جویی کنند، زیرا آتش‌سوزی ها در ایالت‌های همجوار، جریان برق را به این ایالت نیز مختل کرده است.

فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا