سیاستاخبارTOP

مولوی امیرخان متقی با سرپرست سفارت آلمان روی تحکیم روابط دوجانبه گفتگو کرد

کابل، 13 سرطان، باختر
مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجۀ افغانستان در جریان سفرش به دوحه، با سرپرست سفارت آلمان برای افغانستان دیدار کرده است.
به گزارش آژانس باختر؛ وزارت امور خارجۀ افغانستان با نشر خبرنامه‌یی گفته است که در دیدار مولوی امیرخان متقی با استیفن شنیک، سرپرست سفارت آلمان برای افغانستان، روی تحکیم روابط دوجانبه گفتگو شده است. سرپرست سفارت آلمان برای افغانستان در این دیدار گفته است که کشورش تلاش دارد روابط خود با افغانستان را تحکیم کرده و کمک‌های خود با مردم این کشور را ازسر بگیرد.
سرپرست وزارت امور خارجه دوام تعامل میان حکومت جدید افغانستان و جامعۀ جهانی را با اهمیت خوانده و ابراز امیدواری کرده است تا روابط افغانستان با کشورهای جهان بیشتر از پیش تقویت شود.
گفتنی است که مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه در رأس یک هیئت عالیرتبه به هدف گفتگو با نمایندگان و دیپلماتان ایالات متحدۀ امریکا و کشورهای اروپایی روی آزادسازی دارایی‌های منجمد شدۀ افغانستان، تقویت روابط و جلب کمک‌های جهانی برای زلزله‌زدگان ولایت‌های پکتیکا و خوست به دوحه سفر کرده بود.
تام وست نمایندۀ خاص امریکا برای افغانستان در ملاقات با سرپرست وزارت امور خارجه گفته است که دولت امریکا روی میکانیزمی کار می‌کند تا بر اساس آن دارایی‌های افغانستان آزاد و مورد استفاده قرار بگیرد.
پاینده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا