اخبارآموزش

مولوی عبدالباقی حقانی: افغانستان وقتی آباد و متقرقی می شود که درراستای تعلیمی و تحصیلی حمایت شود

کابل، 5 سرطان، باختر
مولوی عبدالباقی حقانی سرپرست وزارت تحصیلات عالی، امروز دریک نشست خبری تاکید کرد که روابط نیک در بخش های تعلیمی و تحصیلی با کشور ها و نهاد های بین المللی به نفع افغانستان و نهاد های بین المللی است.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ دراین نشست خبری درحالی که احمد تقی سخنگوی وزارت تحصیلات عالی و اسامه عزیز رییس پوهنتون کابل نیز حضور داشتند، سرپرست وزارت تحصیلات عالی خاطرنشان کرد که پیشرفت، ترقی، رفاه و آبادی هرکشور وابسته به پیشرفت و توجه به سطح تحصیل و تعلیم آن کشوراست.
او گفت که افغانستان تازه از مشکلات جنگ های چندین دهه خارج شده است و دربخش های مختلف به ویژه در بخش تحصیلی و تعلیمی به کمک کشور های مترقی و سازمان های بین المللی نیاز دارد.
وی افزود: به این منظور ایجاب می کند که درعرصه های تحصیلی و تعلیمی از تجارب کشور های همسایه و جامعۀ بین المللی استفاده کنیم و دراین راستا از نهاد های بین المللی نیز توقع می رود که وزارت تحصیلات عالی را همکاری و حمایت کنند.
مولوی حقانی گفت که افغانستان وقتی آباد و متقرقی می شود که در راستای تعلیمی و تحصیلی حمایت شود و عقب مانی و ویرانی این کشور به نفع هیچکسی نخواهد بود.
همچنان سرپرست وزارت تحصیلات عالی دررابطه به توجۀ این وزارت در زمینۀ رشد و پیشرفت نظام تحصیلی کشور و دستاورد های سفرش به ترکیه، دربخش تحصیلات عالی معلومات داد و گفت که آن کشور برعلاوۀ اعطای بورس های تحصیلی و تبادل تجارب، یک پوهنتون نیز در افغانستان می سازد.
سرپرست وزارت تحصیلات عالی از سازمان ملل متحد توقع برد که نباید نهاد های تعلیمی و تحصیلی کشور تحت تعزیرات و محدودیت ها قراربگیرد بلکه این نهاد ها باید از سیاست به دور نگهداشته شوند.
وی گفت که راه حل مشکلات وضع تعزیرات و محدودیت ها بر سفر های مسوولان نهاد های تحصیلی و تعلیمی کشور نیست بلکه حمایت از نهاد های تعلیمی و تحصیلی و همکاری با این نهاد ها است .
باختر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا