سیاستاخبارامنیت

مولوی عبدالحق وثیق: همه توطیه ها برای اخلال امنیت با شکست مواجه شده است

کابل- ۴ثور – باختر
سرپرست ریاست عمومی استخبارات امارت اسلامی تاکید دارد که همه توطیه ها برای اخلال امنیت در کشور با شکست مواجه شده است .
اظهارات مولوی عبدالحق وثیق درست زمانی بیان شده است که در چند روز اخیر در چند رویداد تروریستی در بخش های از کشور٬ شماری از هموطنان ما به شهادت رسیدند و شماری هم زحمی شدند.
در این رویداد های هراس افگنانه بیشتر اماکن مقدسه و مراکز آموزشی نشانه گرفته شدند.
اما مولوی عبدالحق وثیق سرپرست ریاست عمومی استخبارات می گوید؛ تمام تکتیک های دشمنان برای خراب کردن اوضاع امنیتی شکست خورده است، او به مردم از تامین امنیت اطمینان می دهد و می گوید« وضعیت امنیتی کشور الحمدلله بسیار خوب است»
مولوی وثیق بدون آن که به جزئیات برود می گوید« حلقه هایی که در نتیجه اشغال به وجود آمدند و زیر چتر آن رشد کردند، می کوشند که امنیت عمومی را تهدید کنند.»
او گفت: دشمنان مکان های بی دفاع مانند خانقاه، مکاتب و مساجد را مورد حمله قرار می دهند و این نشان دهنده ضعف آنها است و این را هم نشان می دهد که به هیچ اصل دینی و انسانی پایبند نیستند؛ آنها فتنه گر، ظالم و مفسد هستند.
وی به مردم اطمینان داد، “همانطور که با اشغال قبلی به شیوه یی بسیار جدی و قاطع بر اساس شریعت اسلامی جنگیدیم و مبارزه کردیم، به جهاد و مبارزه با فتنه گران، ظالمان و مفسدان نیز ادامه خواهیم داد.
در همین حال مولوی عبدالسلام حنفی، معاون رییس وزرای امارت اسلامی که دیروز در مراسم های فاتحه گیری شماری از شهدای حادثه تروریستی مسجد سه دکان در شهر مزار شریف شرکت کرد گفته است: همه اقوام و دو مذهب بزرگ افغانستان باهم یک پیکر هستند و در میان ما اختلافی با نام ازبیک، تاجیک، هزاره و پشتون یا شیعه و سنی وجود ندارد و ما همه یک جسم و پیکر واحد استیم.
او گفت همه حوادثی که در مساجد، تکایا، منابر، حوزه های علمیه، خانقاه ها و شهرها صورت می گیرد، هیچگونه جایگاه دینی و شرعی نداشته و در چوکات اسلام جای ندارد و حمله بر نمازگزاران روزه دار که حتی در میان آنان اطفال و زنان حضور دارند، در هیچ جای اسلام نیامده است.
باید گفت که رویداد های اخیر تروریستی در کشور با واکنش های داخلی وجهانی مواجه شده است٬ امارت اسلامی تاکید داشته است که برای تامین امنیت جان و مال مردم اقدامات وقایوی بیشتری را روی دست گرفته است. تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا