اخباراقتصاد

بیش از سیزده هزار تن ستروس در افغانستان تولید شده است

کابل / ۲۹  حمل/  باختر

در سال ۱۳۹۹ سیزده هزار و ۲۴۳ متریک تن ستروس شامل کینو، مالته، نارنج و لیمو در افغانستان تولید شده‌است.

به گزارش آژانس باختر؛ وزارت زراعت  آبیاری و مالداری امروز با نشر خبرنامه یی گفته است: در سال ۱۳۹۹ در کشور ۱۳ هزار و ۲۴۳ متریک تن ستروس شامل کینو، مالته، نارنج و لیمو›  تولید شده‌است که ننگرهار با تولید ۷‌ هزار تن کینو، مالته، نارنج و لیمو، بیش‌ترین تولید ستروس در سطح کشور را داشته است  که حدود یک‌هزار و ۵۲ هکتار زمین در این ولایت تحت پوشش باغ‌های ستروس قرار داشته‌است.

در خبرنامه همچنان گفته شده است؛ کنر در بخش تولید نارنج، پیشگام است و در سال گذشته ۲۰۰۲ متریک‌ تن نارنج در این ولایت تولید شده است و درختان نارنج در کنر ۲۸۶ هکتار زمین را در بر گرفته‌است.

لغمان و خوست نیز از نگاه تولید ستروس در کشور، در جایگاۀ سوم و چهارم قرار دارند و کشت و پرورش نهال‌های ستروس طی سال‌های اخیر در  کابل، تخار، بلخ و سرپل نیز رواج یافته‌است.

در مجموع یک‌هزار و ۹۵۲هکتار زمین را در کشور باغ‌های ستروس تشکیل می دهد که از این میان، ۶۱ هکتار باغ کینو و مالته، ۴۱۵ هکتار باغ نارنج و ۴۴۹ هکتار آن شامل باغ لیمو می‌شود.

وزارت زراعت گفته است قرار است در سال جاری در شماری از ولایت ها، باغ‌های ستروس احداث  شود و گسترش باغ‌های ستروس و خودکفایی در این بخش از اولویت‌های اساسی این وزارت است.

وزارت زراعت از ولایت ها که قرار است باغ های ستروس در آن گسترش یابد نام نبرده است.  صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا