سیاست

ناتو به تعهدات خود در قبال افغانستان در ۲۰۱۷ متعهد است

بروکسل/نیوزنو/باختر/12 جدی
ناتو به تعهدات خود در قبال افغانستان در سال ۲۰۱۷ میلادی همچنان متعهد است.
ماریون اوبری سخنگوی نماینده‌گی ملکی ناتو در افغانستان این را دیشب به رسانه هاگفت : در نشست وارسا در ماه جولای، متحدان ناتو و شرکای مأموریت حمایت قاطع تعهدات‌شان را در قبال افغانستان برای سال ۲۰۱۷ تجدید کردند. مخصوصاً آن‌ها مأموریت حمایت قاطع را فراتر از سال ۲۰۱۶ و در سال ۲۰۱۷ تمدید کردند.
همچنان وعده سپردند که به تمویل نیروهای ملی افغان تا سال ۲۰۲۰ میلادی ادامه خواهند داد و روی مشارکت دوامدار سیاسی و عملی با حکومت افغانستان کار خواهند کرد."
اوبری گفت، هدف اصلی ناتو در افغانستان جلوگیری از مبدل شدن این کشور به لانۀ امن برای ترویستان است و این هدف در سال ۲۰۱۷ دنبال خواهد شد.
اوبری افزود که ناتو در بدل تعهداتش از جانب افغانستان هم انتظاراتی دارد.
او به این نکته‌ها اشاره کرد: "می‎خواهیم شاهد تداوم پیشرفت در اجندای اصلاحات حکومت افغانستان باشیم به خصوص در مورد مبارزه با فساد اداری. همچنان امیدواریم در تلاش‌های صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها شاهد پیشرفت باشیم. و درین رابطه، ما از همه بازیگران منطقه یی می‎خواهیم، نقش سازنده را بازی کنند."
از سوی دیگر، فرانس مایکل میلبین، سفیر اتحادیۀ اروپا در افغانستان هم در پیام تویتر خود گفته‎است که در سال ۲۰۱۷ میلادی خواهان صلح برای افغان‌ها و توسط افغان‌هاست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا