امنیت

نامزد جمهوری خواهان امریکا: مذاکره نکنیم، طالبان را باید شکست بدهیم

کابل باختر 27 جدی

نامزد پیشتاز جمهوری خواهان امریکا برای انتخابات ریاست جمهوری سال روان این کشور، مخالفت شدید خود را با گفتگوهای امریکا با طالبان ابراز داشته و تاکید کرده است که طالبان باید شکست داده شوند.

میت رومنی، یکی از نامزدان حزب جمهوی خواهان ایالات متحده امریکا دیروز هرگونه گفتگوی ایالات متحده با طالبان را رد کرد. او که در دو رقابت درون حزبی جمهوری خواهان برای گزینش رقیب انتخاباتی بارک اوباما در انتخابات ماه نوامبر، برنده شده است، از تلاش های اداره اوباما، رییس جمهور ایالات متحده امریکا برای گفتگو با طالبان انتقاد کرد.

رومنی در مناظره ای که میان پنج نامزد جمهوری خواهان برگزار شده بود، گفت: «برای ایالات متحده امریکا مسیر درست این نیست که با طالبان مذاکره کند، در حالی که آنها سربازان ما را می کشند… مسیر درست این است که اعتراف کنیم، آنها دشمن امریکا هستند».

رومنی گفت که بارک اوباما ایالات متحده امریکا را در یک موقعیت «فوق العاده ضعیف» قرار داده است، زیرا برنامه خروج سربازان امریکایی از افغانستان را براساس یک «تقویم سیاسی» اعلام داشته است. بارک اوباما گفته است که تا پایان سال 2014 همه سربازان جنگی کشورش را از افغانستان خارج می کند.

 

رومنی در این مناظره افزود: «ما از موقعیت ضعیف، در حالی که سربازان مان را بیرون می کشیم، مذاکره نمی کنیم… ما نباید با طالبان مذاکره کنیم، ما باید طالبان را شکست دهیم».

رومنی گفت که گفتگوهای ایالات متحده امریکا با طالبان، پیام غلطی به مردم افغانستان می فرستد: «فکر کنید که این چه چیزی برای مردم افغانستان دارد… اگر آنها ببینند که ما، متحد شان، تغییر جهت می دهیم و با کسانی گفتگو می کنیم که مردم افغانستان می خواهند ملت شان را از آنها حفاظت کنند».

اگر رومنی در مبارزات انتخاباتی درون حزبی برنده شود، در انتخابات ششم نوامبر سال روان با اوباما رقابت می کند، کسی که سیاست خارجی و امنیت ملی موضوعات کلیدی انتخاباتی اش خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا