آموزش

نتایج امتحانهای جمعی بستهای معلمان و خدمات ملکی ۲۰ ولایت اعلام شد

کابل ۱۲ ثور باختر
نتایج امتحان جمعی بستهای معلمان و بستهای پنج و شش کارکنان خدمات ملکی ۲۰ ولایت کشوراز طرف کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی اعلام شد.
بر بنیاد این نتایج  داوطلبانی که در امتحانهای جمعی ولایت‌های ارزگان، پکتیکا، پنجشیر، خوست، زابل، سرپل، لغمان، نیمروز، هلمند، وردک، قندهار، لوگر، بادغیس، فراه، جوزجان، سمنگان، فاریاب، بغلان، بامیان و کاپیسا شرکت کرده‌اند میتوانند نتایجشان را از طریق ویبسایتهای کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی و وزارت تحصیلات عالی مشاهده کنند. نتایج امتحان جمعی سایر ولایات نیز بهزودی اعلام میشود.
به گزارش آژانس باختر، به اساس  اعلامیه مطبوعاتی کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی ، امتحان جمعی برای بستهای معلمان و بستهای پنج و شش خدمات ملکی سه ماه پیش از ولایت ننگرهار آغاز شد و تا کنون در ۳۲ ولایت کشور برگزار شده است. امتحان ولایت بلخ در هفتۀ روان، و امتحان کابل نیز به زودی برگزار خواهد شد.
احمدنادر نادری، رییس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی گفت: «کمیسیون سه ماه پیش این روند را آغاز کرد و پس از طی مراحل، نتایج آن اعلام گردید. کسانی که در این روند موفق شدهاند، نتایج زحماتشان را میبینند. ایشان به اساس رقابت آزاد و شایستگی خود  به مرحلۀ بعدی راه یافتهاند و مدیون هیچکسی نیستند.»
نادری دربارۀ حضور زنان در امتحانهای جمعی گفت: «خوشبختانه حضور زنان در این روند خوب بوده است. بر اساس پیش‌بینی کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، بیش‌تر از پنجاه درصد پذیرفتهشدگان این امتحان زنان خواهند بود.»
برای ۱۷۷۰۰ بست معلمان و بستهای پنج و شش خدمات ملکی حدود ۲۸۰ هزار درخواستی دریافت شده بود که بیش‌تر از ۲۲۵۶۷۰ تن واجد شرایط امتحان شناخته شدند. داوطلبان بستهای پنج و شش در بخشهای اداری، اقتصادی، آموزشی، انجنیری، باستان‌شناسی، پالیسی و پلان، تخنیکی، تربیت بدنی، تفتیش، تکنالوژی معلوماتی، حقوقی، دینی، زراعتی، اطلاعات و ارتباط عامه، صحت، صحت حیوانی، مالی،  منابع بشری، نظارت و ارزیابی جذب میشوند. داوطلبان ۸۷۰۰ بست معارف در رشتههای تعلیمات عمومی، تعلیمات اسلامی، تربیه معلم و تعلیمات تخنیکی و مسلکی جذب خواهند شد. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا