اخباراقتصاد

نخستین محمولۀ ترانزیتی هند از طریق افغانستان به ازبکستان صادر شد

کابل/26حوت/باختر
نخستین محمولۀ کالاهای تجارتی هندوستان که روز چهارشنبه از مرز تورخم وارد افغانستان شده بود، از طریق بندر حیرتان به ازبکستان صادر شد.
به گزارش آژانس باختر؛ نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت که روز گذشته در پیوند به انتقال این محمولۀ تجارتی از طریق افغانستان به آسیای میانه صحبت می‌کرد، گفت که با انتقال این محمولۀ تجارتی، نخستین گام عملی در زمینۀ مبدل ساختن افغانستان به چهارراه‌ تجارتی و ترانزیتی کشورهای منطقه برداشته شد.
سرپرست وزارت صنعت و تجارت افزود که امارت اسلامی در تلاش است تا روابط تجارتی و ترانزیتی میان افغانستان و کشورهای منطقه بیشتر از پیش تقویت شود.
وزیر صنعت و تجارت علاوه نمود که انتقال محمولۀ تجارتی هند از طریق افغانستان به آسیای میانه نمایانگر توافق نظر کشورهای همسایه و منطقه در زمینۀ تقویت همکاری‌های تجارتی و ترانزیتی است.
از سوی دیگر، نمایندگان سکتورخصوصی که در مراسم انتقال نخستین محمولۀ کالاهای تجارتی هند در کابل شرکت کرده بودند، از ابتکار وزارت صنعت و تجارت در زمینۀ تقویت همکارهای تجارتی با کشورهای همسایه و منطقه استقبال کرده، گفتند که افغانستان ظرفیت مبدل شدن به چهارراه اقتصادی را دارد و آٰغاز روند ترانزیت میان کشورهای جنوب آسیا و آسیای مرکزی از طریق افغانستان، گام بزرگی در این عرصه به شمار می‌رود.
پاینده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا