سیاستاخبارجامعه

نخستین محمولۀ کمک بشری چین برای زلزله‌ زدگان به افغانستان رسید

کابل، 7 سرطان، باختر

سفارت چین در کابل از انتقال نخستین محمولۀ کمک‌های بشری آن کشور برای زلزله‌زدگان ولایت‌های پکتیکا و خوست خبر داده و گفته است که کمک‌های دیگری نیز در راه است.

به گزارش آژانس باختر؛ وانگ یو، سفیر چین در کابل در صفحۀ تویترش نگاشته است که این نخستین محمولۀ کمک بشردوستانۀ  7.5 میلیون دالری آن کشور به زلزله‌زدگان ولایت‌های پکتیکا و خوست است که به افغانستان انتقال داده شده است.

سفیر چین در کابل گفته است که این محمولۀ کمکی شامل کمپل، خیمه و بسترهای خواب است و روز گذشته به مسؤولان وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث تحویل داده شده است.

سفیر چین در کابل همچنین گفته است که تا سه روز آینده، شش محمولۀ دیگر از کمک‌های  بشری آن کشور به افغانستان انتقال می‌یابد و افزون بر این، قرار است برای نیازمندان کمک نقدی نیز صورت بگیرد.

پیش از این کشورهای پاکستان، ایران، هند، امارات متحدۀ عربی و قطر کمک‌های خود را به زلزله‌زدگان پکتیکا و خوست ارسال کرده اند.

این در حالی است که مسؤولان جمعیت هلال‌احمر افغانی و وزارت صحت‌عامه روز گذشته خواستار کمک‌های بیشتر کشورها و سازمان‌های مدد رسان ملی و بین‌المللی به زلزله‌زدگان پکتیکا و خوست شدند.

پاینده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا