اخباراقتصادتکنالوژی

نخستین نمایشگاه محصولات و فناوری (CTK) در افغانستان گشایش یافت

کابل ، 5 جوزا، باختر
نخستین نمایشگاه محصولات و فناوری (CTK) کشور چین امروز در کابل گشایش یافت.
در این نمایشگاه انواع بایسکل و موترسایکل‌ها، موترهای آفتابی، پکه‌ها، بخاری‌های برقی و گازی، بطری‌ها، انواع یخچال ها، وسایل زراعتی و ورزشی، کمره‌های امنیتی، و دیگر وسائل الکترونیکی به نمایش گذاشته شده است.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ در محفلی که به همین مناسبت برگزار شده بود، نخست “یو مینگ خوی” رئیس (China Town Kabul) در رابطه به اهمیت تجارتی میان چین و افغانستان صحبت کرد.
وی سرمایه‌گذاری چین در بخش تجارت و صنعت در افغانستان را عامل و همکار رشد و توسعۀ اقتصادی دانست و بر گسترش روابط تجارتی میان این دو کشور تاکید کرد.
سپس، مولوي حمدالله نعمانی سرپرست وزارت شهرسازی، ضمن قدردانی از فعالیت‌های شرکت یادشده، بر ایجاد زمینه‌های کاری در کشور تاکید کرد.
نعمانی اطمینان داد که امارت اسلامی افغانستان از تمام سرمایه‌گذارانی که خواهان سرمایه‌گذاری در افغانستان استند، حمایت می‌کند و تمام تسهیلات و امکانات را برای شان فراهم می‌سازد.
وی از کشورهای جهان خواست که به جای “بهانه جویی” در افغانستان، جهت فقرزدایی، بهبود وضعیت اقتصادی و ایجاد زمینه‌های کاری برای مردم در این کشور سرمایه‌گذاری کنند.
از سوی دیگر، محمد عابد انور زوی رییس عمومی خدمات آب و برق وزارت انرژی و آب، بر ظرفیت‌های موجود در کشور و استفاده موثر از آن در پیشرفت کشور صحبت کرد و از رئیس شرکت متذکره خواست که جهت سرمایه‌گذاری در بخش تولید انرژی در افغانستان، پیام آن وزارت را با مقامات چینایی برساند.
هم‌چنان در این محفل نفیسه دانش یکی از تجارت پیشه‌های زعفران، از سرمایه‌گذاران خواست که به خاطر “خودکفایی” افغانستان، به جای فروش کالاهای شان بالای افغانستان، اجناس خود را با اجناس افغانستان مبادله کنند.
وی هم‌چنان خواهان ایجاد بازارهای تجارتی افغانستان در دیگر کشورهای جهان شد.
در همین‌حال، عبدالجبار صافی رئیس انجمن صنعت‌کاران افغانستان و احمد ضیا عظیمی عضو هیئت مدیرۀ اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری، نیز در رابطه به موضوع صحبت کردند و خواستار سرمایه‌گذاری کشورها در بخش صنعت و تجارت در افغانستان شدند.
در پایان این محفل، مسئولان از بخش‌های مختلف نمایشگاه دیدن کردند.
گفتنی است که این نمایشگاه در چهارراهی سرسبزی شهر کابل برگزار شده است و برای سه روز به روی بازدیدکنندگان باز است.وهاج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا